کد خبر:40400
پ

فرماندار شهرستان رزن در جلسه کارکروه آرد و نان بیان کرد کرد: شهرستان رزن از وجود گندم وارداتی که کیفیت خوبی دارد، محروم است که در همین رابطه درخواست داریم نسبت به اختصاص گندم خارجی به این شهرستان برای ارتقاء آرد و نان شهرستان توسط اداره غله اقدام شود.

به گزارش روزانه نیوز،  علی‌اصغر غفاری‌آثار در ادامه گفت: قطعی دستگاه کارتخوان نانوایان یکی از مهمترین گلایه‌های نانوایان این شهرستان بوده که در مرتفع شدن این مشکل انتظار است اقدام شود.

وی همچنین با تاکید بر استمرار گشت های مشترک از نانوایان شهری و روستای تصریح کرد: در این گشت‌ها توسط دستگاه های ذیربط هدف نقره داغ کردن نانوایان نبوده بلکه انتظار است نانوایان به رعایت موارد بهداشتی و کیفیت نان و موارد انضباطی توجه ویژه‌ای داشته باشند و علاوه بر آن دستگاه‌های ذیربط هم مشکلات نانوایان را برای مرتفع شدن احصاء کرده و برای رسیدگی و بررسی انتقال دهند.

غفاری‌آثار با بیان اینکه ۷۵ درصد جمعیت شهرستان رزن را روستائیان تشکیل داده اند و اکثریت روستاها با جمعیت کم و فاصله دور از یکدیگر واقع شده اند، خاطرنشان کرد: قسمت اعظم آرد سهمیه شهرستان رزن سهمیه آرد خانه پزی است که پخت نان خانه پزی نیز در شهرستان منسوخ شده است.

وی گفت: برای ساماندهی آرد خانه پزی شهرستان تعدادی از روستاها درخواست داده اند که سهمیه آرد خانه پزی آنها برای پخت و تحویل به این روستاها به تعدادی از نانوایی های مشخص شده اختصاص داده می‌شود که به طور قطع این امر از نقش موثری در ساماندهی آرد خانه پزی برخوردار خواهد بود.

مدیرکل غله استان همدان:
همدان در ذخیره‌سازی گندم جزء استان‌های برتر کشور است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: در بحث ذخیره سازی گندم خوشبختانه استان همدان مشکلی ندارد و جزء استان‌های برتر سطح کشور است.

حسین خوانساری در این جلسه، اظهار کرد: وظیفه اداره غله تامین پنج قلم کالای اساسی استان برای ذخیره سازی و تامین بوده که در همین رابطه وضعیت ذخیره سازی روغن و برنج استان نیز  بسیار خوب است و دغدغه‌ای نداریم.

وی در ادامه با اشاره به طرح کشت قراردادی گندم تصریح کرد: در حال حاضر به صورت تیمی اداره غله در حال ثبت قراردادی کشاورزان بوده که در این رابطه تاکنون بیش از ۹۰۰ هکتار از کشت آبی سطح استان ثبت شده و باید این میزان ثبت ها به ۷۲ هزار هکتار برسد.

خوانساری یادآور شد: دولت به منظور حمایت از کشاورزان و رضایتمندی آنها به گندم‌کارانی که در قالب کشت قراردادی، محصول خود را به مراکز تحویل گیری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ارائه دهند به ازای هر تن گندم تحویلی مبلغ یک میلیون ریال کمک هزینه حمل از مزرعه تا مراکز تعیین شده پرداخت می کند.

وی در ادامه با اشاره به روستاهای فاقد نانوایی دور دست سطح شهرستان رزن تصریح کرد: روستاهایی که دارای ۶۵۰ تا ۷۰۰ نفر جمعیت باشند برای این روستاها جواز نانوایی صادر خواهد شد ضمن اینکه اگر دو روستا در جوار یکدیگر نیز دارای این تعداد جمعیت مورد نظر باشند صدور جواز نانوایی برای آنها انجام خواهد شد.

خوانساری سرانه مصرف آرد روستاهای رزن را ۱۰ کیلوگرم برشمرد و گفت: در رابطه با درخواست شهرستان رزن برای گندم خارجی به منظور ارتقاء کیفیت گندم شهرستان حتما نسبت به این امر برای اختصاص گندم خارجی اقدام خواهد شد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید