کد خبر:40463
پ



مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان گفت: طرح جامع شهر جدید هگمتانه تهیه و مصوب شده و طرح تفصیلی آن نیز پس بازنگری به زودی به تصویب می‌رسد.
به گزارش روزانه نیوز، ایوب اسدالهی افزود: شهر جدید هگمتانه (حورا) با ۲ هزار میلیارد تومان پشتوانه مالی منتظر دریافت مصوبه کمیسیون ماده ۵ است و طرح تفصیلی آن به زودی به تصویب می‌رسد.

شهر جدید هگمتانه در کیلومتر ۲۰ جاده تهران ایجاد می‌شود و ظرفیت ۱۲۰ هزار نفر جمعیت را دارد و قرار است سرریز جمعیت همدان در این شهر جدید ساکن شوند.

او گفت:هیئت مدیره شهر جدید پرند با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه آمادگی خود را برای تامین زیر ساخت‌ها و ساخت شهر جدید هگمتانه اعلام کرده است.

مدیر کل راه شهرسازی استان همدان گفت: یکی از مشکلاتی که مطرح می‌شود در این شهر جدید اعتبار ندارد، اما هیات مدیره شهر‌های جدید این مکان را برای همدان مهیا می‌کند.

اسدالهی افزود: قرار است زمین در این شهر به قطعات ۲۰۰ متری تفکیک و برای ساخت ساختمان‌های ۲ طبقه ویلایی در اختیار متقاضیان قرار داده شود و تعدادی واحد نیز توسط هیئت مدیره برای متقاضیانی که توان ساخت ویلایی را ندارند ساخته می‌شود.

شهر هگمتانه (حورا) در ۴ مهر ۱۳۷۲ موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری را کسب کرده و درتاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۷۵ با دستور ساخت وزیر مسکن و شهری‌سازی به مدیر عامل وقت شرکت عمران شهر‌های جدید ابلاغ شده است.

مدیر کل راه شهرسازی استان همدان گفت:این شهر مخصوص متقاضیان داخل شهر همدان ایجاد می‌شود و عمده متقاضیان آن مستاجرانی خواهند بود که در همدان زندگی می‌کنند.

اسدالهی گفت:شهر جدید هگمتانه مستقل از همدان و با سرانه‌های کامل ساخته می‌شود برخی سرانه‌ها که کمبود آن در همدان احساس می‌شود آنجا به صورت کامل ایجاد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید