کد خبر:43428
پ

صنعت، معدن و تجارت استان عرضه محصولات عفاف و حجاب را از نقاط قوت ششمین نمایشگاه قرآن و عترت همدان عنوان کرد.


به گزارش
روزانه نیوز، احمد شانیان با تأکید بر اینکه فرهنگ در همه بخش‌های جامعه جریان دارد، اظهار کرد: به عنوان کسی که در حوزه اقتصاد کار می‌کند معتقدم ما به فرهنگ کارآفرینی، فرهنگ کار و… نیاز داریم؛ زیرا زیربنای همه کارهای فرهنگی، مبانی اعتقادات و باورهای ماست و اگر این زیربناها را تقویت کنیم، فرهنگ کار، کارآفرینی، کسب و کار و حوزه اقتصاد خود به خود اصلاح می شود.


وی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی و دینی باید در اولویت قرار بگیرد، افزود: در این نمایشگاه غرفه‌های مختلفی از جمله انتشارات، مجموعه محصولات عفاف و حجاب و… وجود دارد و در بخش‌های مختلف شاهد ترکیبی از آثار هنری و آموزه های دینی هستیم.


شانیان خاطرنشان کرد: تلفیق هنر با حوزه قرآنی، مانند نمایشگاه خشنویسی و غرفه خوشنویسی کودکان از جمله بخش های قابل توجه این نمایشگاه است. گاهی اوقات تصور می‌کنیم اگر نمایشگاهی برگزار می‌شود صرفاً برای فروش محصولات خاصی است و یا اینکه باید تاثیرگذاری فوری داشته باشد؛ در حالی که نمایشگاه‌های اینچنینی به عنوان یک اقدام فرهنگی، برای آشنایی مردم و فرهنگ‌سازی است. نگاه به نمایشگاه صرفا درآمدزایی برای غرفه ها نیست و بسیاری از نمایشگاه ها در دنیا اصلا فروش ندارند و صرفا برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در یک حوزه خاص برگزار می شوند.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جانمایی مناسب نمایشگاه را از نقاط قوت آن عنوان کرد و گفت: حضور مجموعه‌های مردم نهاد، بخش خصوصی و سازمان‌ها و ادارات دولتی در کنار یکدیگر از دیگر نکات قابل توجه در نمایشگاه قرآن و عترت همدان است.


وی با بیان اینکه سال گذشته با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی را برگزار کردیم، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه تجربه بسیار موفقی بود و بسیار از صنوف که در این حوزه فعال هستند، به این نتیجه رسیدند که محصولات ایرانی اسلامی بازار خاص خود را دارد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بنا داریم امسال با استفاده از ظرفیت اتحادیه، تعامل با تولیدکنندگان و ایجاد غرفه های ثابت در زمینه محصولات حجاب و عفاف اقدامات تاثیرگذاری داشته باشیم و علاوه بر این بنا داریم با همکاری ارشاد اسلامی دومین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی را با گستره بیشتری برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید