کد خبر:5274
پ

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: حدود ۴۵ درصد از تصادفات در سطح شهر تهران مربوط به عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی است که آمار بالا و نگران کننده ای است.

به گزارش روزانه نیوز، سرهنگ علی همه خانی در جمع خبرنگاران، افزود: در طول فعالیت‌های روزمره و در حین رانندگی شرایط کنونی، دو فاصله بسیار مهم وجود دارد که می‌بایست همیشه آنها را رعایت نمائید.

وی، رعایت فاصله‌ها را حین رانندگی مهم برشمرد و گفت: این فاصله همان فاصله ایست که رانندگان در طول مدت رانندگی می‌بایست با خودروی جلویی حفظ کنند و اگر یک لحظه از آن غافل شوند، شاید باعث خسارت جرح و فوت شود و می‌تواند تا یک عمر پشیمانی را به دنبال داشته باشد.

همه خانی ادامه داد: رانندگان می‌بایست در حین رانندگی فاصله خود را با خودروی جلویی رعایت کنند و هرگاه خواستند به خودرویی که مقابل آنهاست نزدیک شوند یاد فاصله اجتماعی کرونایی بیافتند و با کم‌کردن سرعت از خودروی مقابل فاصله بگیرند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب گفت: رعایت فاصله بین افراد جامعه و رعایت فاصله بین دو خودرو، از مهم‌ترین فاصله‌هایی است که می‌تواند جان افراد را در زندگی و در رانندگی حفظ نماید به همین دلیل وی از شهروندان خواست فاصله‌ها را در ایام کرونایی و در حین رانندگی رعایت نمایند.

همه خانی افزود: آمارها نشان می‌دهد حدود ۴۵ درصد از تصادفات در سطح شهر تهران مربوط به عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی است که آمار بالا و نگران کننده ای می‌باشد.

وی گفت: از جمله مواردی که می‌تواند تمرکز راننده را در حین رانندگی برهم بزند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت کردن با تلفن همراه در رانندگی است که معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب از رانندگان خواست این موارد را هرگز در حین رانندگی انجام ندهند.

سرهنگ همه‌خانی همچنین از رانندگان خواست حین حرکت به موبایل خود نگاه و حواس خود را به فضای مجازی و اپلیکیشن‌ها پرت نکنند چرا که یکی از مواردی که می‌تواند فاصله شما را به خودروی جلویی نزدیک کند همین حواس پرتی می‌باشد.مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید