کد خبر:41546
پ

فرماندار تویسرکان گفت: رقمی افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر استانی رئیس جمهور به حوزه آبخیزداری و اجرای طرح های مربوط به منابع طبیعی با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ طبیعت در این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش روزانه نیوز، حسین افشاری اظهار داشت: یکی از تهدیدها و چالش های شهرستان تویسرکان بروز خشکسالی و کاهش منابع آبی به ویژه ظرف سال های اخیر است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۵ هزار هکتار مساحت زراعت و ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت باغات شهرستان تویسرکان است که با داشتن پنج هزار و ۵۰۰ هکتار سطح باغ های گردو و تولید سالانه ۲۰ هزار تن یکی زا قطب های مهم تولید این محصول با ارزش در استان همدان و کشور محسوب می شود.

افشاری با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب سد سرابی تویسرکان آماده افتتاح است اما به‌دلیل برداشت آب از سد مخزنی را متوقف کردیم و بهره‌برداری از آن بهار سال آینده صورت می‌گیرد،

فرماندار تویسرکان تصریح کرد: پنج حلقه چاه آب زیرزمینی جدید برای تامین آب شرب مردم تجهیز و در اسفند وارد مدار می‌شود و براین اساس برداشت آب از سد سرابی به صفر می‌رسد.

افشاری گفت: صرفه جویی مردم تویسرکان در مصرف آب و گاز موجب شد شاهد قطعی نباشیم و تنها گاز ۵۷ واحد کارخانه برای مدت کوتاهی قطع شد تا گاز منازل دچار قطعی نشود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید