کد خبر:44661
پ

معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: بیشترین کارگاه‌های صنایع‌دستی استان در لالجین، ملایر و تویسرکان قرار دارد.

به گزارش روزانه نیوز، معاون صنایع‌دستی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: صادرات صنایع دستی استان پارسال به ۲۵ میلیون دلار رسید.

محمدرضا خلجی گفت: صنایع‌دستی همدان از جمله چرم، مبل و منبت و مرواربافی به کشور‌های آذربایجان، ترکیه و ارمنستان صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین کشور عراق از بازار‌های مهم صنایع دستی استان همدان در حوزه سفال سرامیک است.

خلجی گفت: همراه با ۲۴۲ هنرمند مطرح استان، حضور در بیش از ۱۶ نمایشگاه را طی این مدت تجربه کرده‌ایم و تیر امسال نیز همدان میزبان هنرمندان کشور در هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا، سال گذشته در بخش مشاغل خانگی ۱۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان تسهیلات به ۲۵۰ طرح پرداخت شد.

خلجی گفت: بیشترین کارگاه‌های صنایع‌دستی در لالجین، ملایر و تویسرکان فعال است و ظرفیت‌های زیادی در حوزه سفال در لالجین، مبل و منبت در شهر جهانی ملایر و بخش عمده‌ای از جمعیت لالجین، ملایر، تویسرکان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی استان همدان فعالیت دارند.

وی گفت: باید زمینه عرضه و فروش محصولات کارآفرینان حوزه صنایع‌دستی فراهم شود چرا که بدون فروش محصولات، کارآفرین این حوزه تبدیل به یک بدهکار بانکی می‌شود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید