کد خبر:31724
پ

 رییس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اولویت نخست کشور است و باید با بسیج عمومی در مدت زمان ۷۵ تا ۸۰ روز واکسیناسیون عمومی به سرانجام برسد.

به گزارش روزانه نیوز «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود گفت: موج پنجم کرونا از موضوعات بسیار جدی و بحران‌های امروز کشور است و هرروز جمعی از خانواده‌ها عزادار می‌شوند و مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود اولویت‌های دوازده گانه‌ای را ابلاغ فرمودند که ایشان موضوع کرونا را اولویت نخست کشور اعلام فرمودند.

سیستم توزیع دارو باید اصلاح شود

 رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای قطع زنجیره کرونا اگر دولت نیازمند اصلاحیه ای در بودجه است، ما می‌توانیم به صورت  فوری و حتی دوفوریتی به پیشنهاد دولت توجه کنیم. باید از همه ظرفیت برای کنترل هوشمند افرادی که ناقل هستند، استفاده کنیم.

قالیباف با اشاره به موضوع به دارو و رسیدگی به کادر درمان، به عنوان دو اولویت مهم دیگر گفت: واقعیت این است که فشار روی کار درمان بسیار زیاد است. بر همین اساس رسیدگی به آنها و اعزام نیروهای کمکی به آنها و توجه به نیازهای معیشتی کادر درمان نیز باید در اولویت قرار بگیرد.

قالیباف افزود: مجلس شورای اسلامی پیش از فرمایشات حضرت آقا ابلاغی را به کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس انجام داد و این کمیسیون در جلسات مشترک از همه مسوولان ذیربط و مقامات کشوری و لشکری و دوستان صاحب نظر دعوت کرد و نظرات آنها را جویا شد. جمع بندی جلسات را به رییس جمهوری  محترم ابلاغ کردیم تا نظرات کارشناسی مجلس نیز در این مورد نیز روشن شود.

وی با ابراز امیداوری از اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم و خوبی را اتخاذ کند، عنوان کرد: اگر لازم است محدودیت‌های قائل شوند، حتماً محدودیت‌ها بررسی شده و تصمیم قاطعانه‌ای در این باره گرفته شود و همه نیز این محدودیت‌ها را پیگیری و اجرا کنند. البته بررسی‌ها نشان داده شده که موضوع محله محوری و همان طرح شهید سلیمانی سبب خواهد شد در حقیقت خدمات غیرضروری بیمارستانی در محلات انجام شود.با توجه به اختیاراتی که به استان‌ها بنا به شرایط اقلیمی داده می‌شود، آنها هم می‌توانند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم زنجیره شیوع ویروس با واکسیناسیون سراسری قطع شود، گفت: تهیه و توزیع واکسن و زدن واکسن را باید در یک حلقه ۷۵ تا ۸۰ روزه انجام شود تا زنجیره انتقال را قطع کنیم و این موضوع باید در اولویت قرار بگیرد. حتی اعتبارات ریالی و ارزی نیز باید اختصاص داده شود.

رییس مجلس با تاکید بر اینکه سیستم توزیع دارو باید اصلاح شود، اظهار داشت: به رغم اینکه دارو هست اما در بیشتر مراکز کمبود دارو احساس می‌شود و مسئولان ان‌شاءالله  به این موضوع توجه کافی داشته باشند./ایرنا

ق

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید