کد خبر:18733
پ

هیات بلند مرتبه ای از کمیته ملی المپیک قطر با سرپرستی دبیرکل کمیته ملی المپیک قطر شنبه شب به ایران سفر می کنند و روز یکشنبه هم دو جلسه را با مسئولان کمیته ملی المپیک ایران دارند.

 

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد، هیات قطری که برای ارائه برنامه خود جهت گرفتن میزبانی بازی های آسیایی۲۰۳۰ به ایران سفر می کنند، دو دیدار با مسئولان کمیته ملی المپیک خواهند داشت.

 

کیکاوس سعیدی تاکید کرد: رییس کنفدراسیون دوومیدانی و وزنه برداری آسیا و روسای فدراسیون های شنا و شمشیربازی و وزنه برداری و رییس آکادمی ملی المپیک و موزه المپیک قطر و رییس باشگاه الاهلی حضور دارند. 

 

سعیدی خاطر نشان کرد:در سفر یک روزه آنها، یک دیدار ساعت ۱۵ با دبیرکل کمیته ملی المپیک و دیگر مسئولان کمیته ملی المپیک ایران دارند و برنامه خود را برای گرفتن میزبانی بازی های آسیایی ۲۰۳۰ ارائه می کنند چراکه قطر به دنبال گرفتن میزبانی است و تکلیف آن در نشست عمومی شورای المپیک آسیا مشخص می شود. سپس یک جلسه با آقای صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک خواهند داشت و احتمالا از موزه ورزش ایران هم بازدید می کنند.

 

وی افزود:با توجه به سفر روسای کنفدراسیون های وزنه برداری و دوومیدانی آسیا، امکان دارد که از فرصت استفاده کرده و برای گرفتن امتیازاتی، رایزنی هایی با این افراد داشته باشیم، ما به علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری، صیامی رییس فدراسیون دوومیدانی، رضوانی رییس فدراسیون شنا اطلاع دادیم که در جلسه مذاکره حضور داشنته باشند و اگر مباحثی دارند بعدا با این افراد مطرح کنند.

سعیدی گفت:در جلسه ای هم که هیات قطری با رییس کمیته ملی المپیک ایران دارند ممکن است بحث روابط مطرح شود و آقای صالحی امیری نقطه نظرات خود را خواهد گفت.

 

او در مورد احتمال امضا تفاهم نامه همکاری برای استفاده از امکانات ورزشی قطر گفت: روابط ایران و قطر همیشه در سطح خوبی قرار داشته و زمینه همکاری وجود دارد و این تعامل ادامه دار خواهد بود و بعید است که نیاز به تفاهم نامه وجود داشته باشد. در این سفر برنامه ای برای تبادل تفاهم نامه نداریم. این دیدار هم با این هدف برگزار می شود که قطری ها برنامه خود برای میزبانی بازی های آسیایی ۲۰۳۰ را ارائه کنند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید