کد خبر:35947
پ

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان شکننده و خطرآفرین بودن یک اصله درخت در خیابان آرام و خجسته را دلیل قطع آن توسط شهرداری دانست.

حسین خانجانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری روزانه نیوز، با اشاره به قطع یک اصله درخت در خیابان آرام به دلیل فرسوده و شکننده بودن، مطرح کرد: درختی که چندروز گذشته قطع شد از نوع صنوبر بوده که این نوع درختان به‌دلیل صنعتی بودن باید قطع شوند؛  این درختان بعد از تمام شدن عمرشان به صورت الوار و تختهمورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با تاکید براینکه این درخت به‌دلیل شکننده بودن احتمال بروز حادثه برای شهروندان را قوی می‌کیرد، تصریح کرد: طی وزش بادی که به ۸۰ کیلومتر در ساعت در آن زمان به ثبت رسید، این درخت بلند با  تکان‌های شدید منجر شد تا شهروندان با تماس به شماره  ماوقع را به ۱۳۷ اطلاع داده و پس از آن واحد اشجار در محل حضور یافت؛ با مراجعه واحد اشجار، متوجه شدند تکان‌های درخت شدید بوده و برای محلی به این شلوغی خطرناک است، از این رو افراد حاضر تصمیم به قطع آن گرفته تا شاهد خسارت و اتفاقات بدتر نباشیم.

خانجانی با اشاره به اینکه طبق گفته کارشناسان بعد از گذشت مدتی از عمر درخت صنوبر باید قطع شود، افزود: به منظور جبران قطع درختان فرسوده و شکننده، پیش بینی  کاشت بیش ازحدود ۱۰هزار اصله درخت و ۳۰هزار اصله درختچه از اسفند پارسال تا آبان امسال  انجام شده که بیش از ۵۰ درصد از آن کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان در رابطه با سرنوشت بقای کنده درخت، ادامه داد: در مورد جمع آوری کنده باقی‌مانده بنا به نظر کارشناسان متخصص در امر فضای سبز تصمیم گیری می‌شود.

کلیدواژه : شهرداری همدان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید