کد خبر:32681
پ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات پایدار و باکیفیت در جای جای کشور لازمه توسعه فرهنگی، اقتصادی و ایجاد کسب‌وکارهای متنوع است.

به گزارش روزانه نیوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جمع هیات مدیره، مدیران و معاونان شرکت زیرساخت حضور یافت و با تأکید بر اهمیت و نقش شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه ارتباطی کشور، این شرکت را قلب تپنده شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد .

 در ادامه دیدار، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش شرکت ارتباطات زیرساخت در تأمین زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات را حائز اهمیت دانست و از آن به‌عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور یاد کرد.

زارع‌پور با اشاره به نقش کلیدی شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه فضای مجازی گفت: این شرکت در توسعه فضای مجازی و به‌طور کلی در برقراری دسترسی‌های ارتباطی نقش محوری دارد و می‌توانیم آن را به قلب تپنده شبکه ملی اطلاعات تعبیر کنیم. البته فارغ از آن، وظیفه مرزبانی فضای مجازی و برقراری امنیت سایبری را هم برعهده دارد که این مهم اهمیت شرکت ارتباطات زیرساخت را دوچندان می‌کند.  

وی افزود: نقش شرکت ارتباطات زیرساخت را برای کشور و توسعه شبکه ملی اطلاعات فوق‌العاده حیاتی می‌دانم و این نتیجه زحماتی است که همکاران در سال‌های متمادی کشیده‌اند تا داشته‌های این شرکت سرمایه‌ای برای کشور باشد.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه خواستار برنامه‌ریزی مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت برای ایجاد آمادگی و آینده‌نگری در حوزه فناوری‌های نوین شد.  

در ابتدای این دیدار، حمید فتاحی، معاون وزیر و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت، گزارش جامعی از عملکرد، اقدامات و برنامه‌های این شرکت ارائه کرد و در ادامه اعضای هیات مدیره و معاونان گزارش مجموعه تحت راهبری خود را ارائه کردند.

زارع‌پور در ادامه از بخش‌های مختلف شرکت ارتباطات زیرساخت دیدن و با کارکنان این شرکت گفت‌وگو کرد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید