کد خبر:1818
پ

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی نظیری در گفتگوی تلویزیونی مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان و مسئول کمیته مردمی کنگره ملی حضرت آیت الله تألهی همدانی (رحمت الله علیه) خاطر نشان کرد:  این کنگره با هدف حفظ و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی با تأسی به نهضت دینی و تجلیل از مقام عرفانی، علمی و معنوی حضرت آیت‌الله محمدهادی تألهی همدانی (رحمت الله علیه) و جهت تجلیل و گرامیداشت یاد آن عالم ربانی، معرفی الگوهای مناسب برای جوانان و آحاد مردم، و تبیین اندیشه انقلابی آیت‌الله محمدهادی تألهی همدانی خصوصاً همراهی و تبعیت ایشان از ولی‌فقیه زمان حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به فعالیت های صورت پذیرفته در خصوص برگزاری این کنگره افزود: خوشبختانه در مدت کوتاه اخیر و در یک سال گذشته آثار علمی و کتب به جا مانده از آن عالم فرزانه به صورت مدون جمع آوری شدند و در ایام تبلیغی جهت استفاده در اختیار روحانیون و مبلغان قرار گرفتند تا زمینه لازم جهت آشنایی عموم مردم با جایگاه علمی و عرفانی حضرت آیت الله تالهی فراهم شود. همچنین برنامه های مختلفی جهت آشناسازی مردم و جوانان با این عالم بزرگوار در سرتاسر استان برگزار شد تا زمینه برای برگزاری کنگره هر چه بیشتر فراهم شود که این برنامه پیش از این سبقه ای نداشته و برای اولین بار با این توان و با تلاش همه جانبه و جهادی میسر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نظیری در خصوص جایگاه علمی مرحوم آیت الله تألهی (رحمت الله علیه) گفت: آیت‌الله تألهی در شاخه‌های گوناگون علوم حوزوی از فلسفه و کلام تا فقه و أصول و تفسیر و حدیث و ادبیات عرب دارای إحاطه و تسلطی ویژه بودند. ایشان علاوه بر دروس معرفتی و اخلاقی، کتاب‌های مختلف ادبیاتی، فقهی، اصولی، فلسفی و روایی ازجمله کتاب‌های مُطَوَّل، شرح لمعه، مکاسب، رسائل، کفایه، شرح منظومه و وسائل الشیعه را تدریس می‌کردند. تدریس کتب مهم فقهی، اصولی، فلسفی، ادبی و روایی گویای گستره‌ی تسلط علمی ایشان بر مباحث مهم علوم اسلامی است.

وی در خصوص زمان و مکان برگزاری مراسم کنگره اضافه کرد: برنامه مردمی بزرگداشت آیت الله تألهی (رحمت الله علیه) چهارشنبه ۲۷/۹/۹۸ ساعت ۷ شب با سخنرانی حضرت آیت الله صدیقی در عباسیه جولان برگزار خواهد شد و روز پنجشنبه ۲۸/۹/۹۸ برنامه کنگره با حضور حضرت آیت الله صدیقی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از محققان و پژوهشگران و فرهیختگان برگزار خواهد شد.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید