کد خبر:41031
پ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان، مازوت سوزی نیروگاه شهید مفتح را تنها راه صرفه جویی مصرف گاز در فصل زمستان برای جلوگیری از قطع شدن گاز منازل در همدان دانست.

به گزارش روزانه نیوز، فرزاد تیموری با اشاره به انتشار خبر تایید مازوت سوزی در 14 نیروگاه کشور از جمله، نیروگاه شهید مفتح توسط سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، مطرح کرد: کاهش فشار گاز و ساعات کاری ادارات همگی نشان از الزام مدیریت و توجه به صرفه جویی در مصرف گاز دارند؛ از این رو باتوجه به این مهم، نیروگاه مفتح نیز در راستای مدیریت و صرفه جویی در مصرف گاز، چاره‌ای جز مازوت سوزی ندارد.

وی ادامه داد: درصورت عدم صرفه جویی و مدیریت مصرف گاز، ناچار به قطع گاز بخش خانگی در فصل سرما هستیم؛ از این رو باتوجه به اولویت قرار داشتن تامین گاز منازل همدان، نیروگاه شهید مفتح راه و منابع جایگزینی جز مازوت سوزی ندارد.

تیموری در رابطه با تاثیر مازوت سوزی نیروگاه شهید مفتح با آلودگی‌هوای شهر در روزهای اخیر، بیان کرد: باتوجه به کنترل و مدیریت هدایت دود ناشی از مازوت سوزی در این نیروگاه، باید با قاطعیت گفت که آلودگی هوای همدان به هیچ عنوان ارتباطی با نوع سوخت این نیروگاه نداشته و هوای همدان تحت تاثیرات منفی مازوت سوزی نمی‌باشد.

لازم به ذکر است اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از انجام مصاحبه در این زمینه، به دلیل ابلاغ دستورالعملی ویژه تحت عنوان عدم انجام هرگونه مصاحبه در رابطه با مازوت سوزی نیروگاه شهید مفتح، امتناع ورزید./ خبردار نیوز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید