کد خبر:39463
پ

به گزارش روزنفت، در بحبوحه بحران انرژی کشورهای اروپایی و کمبود نفت و گاز در این کشورها، بوداپست از مخالفت خود با اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا بر گاز روسیه خبر داد.

«گرگلی گویاش» رئیس دفتر نخست‌وزیری مجارستان شامگاه شنبه در یک نشست خبری گفت، مجارستان به اتحادیه اروپا اجازه نخواهد داد که تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، گویاش در این‌باره توضیح داد: «ما به وتوی هرگونه تحریم اتحادیه اروپا که بر عرضه گاز روسیه تأثیر بگذارد، ادامه خواهیم داد».

وی تاکید کرد که مجارستان در این زمینه به رویکرد عمل‌گرایانه پایبند است و قرارداد با گازپروم هیچ ارتباطی با موضع بوداپست در قبال بحران اوکراین ندارد.

گویاش با بیان اینکه تحریم‌ها علیه روسیه به حل بحران اوکراین کمک نمی‌کند بلکه به خود اروپایی‌ها آسیب می‌رساند، از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست در مذاکرات بین مسکو و کی‌یف برای دستیابی به راهکار اوضاع شرکت کنند.

پیش از این، رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه خط لوله انتقال گاز روسیه در کشورش احداث می‌شود، خبر داد که رئیس جمهور روسیه به او گفته که اروپا می‌تواند گاز مورد نیازش را طریق ترکیه تأمین کند. (جزئیات بیشتر)

بحران انرژی در اروپا و آمریکا و افزایش بهای نفت و گاز در این کشورها در پی اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه به بهانه اجرای عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس و آغاز جنگ با اوکراین، رخ داد. مسکو نیز برای تلافی تحریم‌های یکجانبه غرب، ضمن قطع صادرات گاز به تعدادی از کشورهای اروپایی، خواستار پرداخت هزینه واردات انرژی از روسیه به واحد پول «روبل» شد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید