کد خبر:35798
پ

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان گفت: آمار بستری مبتلایان قطعی (نتیجه پی سی ار مثبت) از ابتدای هفته جاری تاکنون در این استان صفر شده به نحوی که هیچ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی شناسایی و بستری نشده است.

به گزارش روزانه نیوز ،«حمید پورحسینی» گفت: با این وجود روزانه افراد محدودی به علت مشکوک بودن به ویروس کرونا ( بر اساس نظریه پزشکی) بستری می شوند.

وی ادامه داد: طبق رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اینک هفت شهرستان تابعه این استان در وضعیت آبی و سه شهرستان فامنین، رزن و درگزین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان خاطرنشان کرد: شمار بیماران مشکوک و قطعی بستری در بیمارستان های استان همدان به ۱۰۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۸ نفر در بخش آی.سی.یو بستری شدند و وضعیت جسمی پنج تن از بیماران بسیار وخیم گزارش شده است.

وی گفت: مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی این استان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل ۳.۹ درصد و مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها ۲۰.۴ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان افزود: تعداد موارد جدید بستری بیمارستانی در هفته گذشته به ۱۶۵ بیمار رسید که این آمار نسبت به هفته ماقبل که ۱۹۷نفر بود ۱۶.۲ درصد کاهش داشته است.

پورحسینی اظهار داشت: مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون به ۱۱۱ هزار و ۳۶۳ نفر، مجموع بهبود یافتگان از کرونا به ۲۹ هزار و ۹۶۶ نفر، مجموع مثبت بستری در بیمارستان ها ۳۳ هزار و ۳۱۰ نفر و مجموع متوفیان به سه هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی مثبت بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و ۸۱۰، بهار یک هزار و ۶۳۹، تویسرکان یک هزار و ۷۵۷، رزن یک هزار و ۳۴۲ ، درگزین ۴۶۳، فامنین ۴۴۶ و کبودراهنگ یک هزار و ۶۷۰ نفر است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان افزود: همچنین تاکنون ۶ هزار و ۲۲۵ نفر در ملایر، چهارهزار و ۴۱۵ نفر در نهاوند و ۱۲ هزار و ۸۰۴ نفر نیز در شهرستان همدان و ۷۴۱ بیمار غیر بومی مبتلا به ویروس کرونا مبتلا در بیمارستان های استان همدان بستری شدند.

پورحسینی در زمینه واکسیناسیون نیز تصریح کرد: هم اینک درصد پوشش افرادی بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۹۳.۱ درصد، نوبت دوم ۸۳.۶ درصد و نوبت سوم ۴۰ درصد است.

پورحسینی ادامه داد: درصد پوشش واکسیناسیون بانوان باردار در نوبت اول ۱۰۰ درصد و نوبت دوم ۹۸.۲ درصد است همچنین میزان دریافت واکسن کرونا برای نوجوان بین ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول ۹۴.۹ درصد و نوبت دوم ۸۳.۲ درصد و برای گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نوبت اول ۲۵.۶ درصد و نوبت دوم ۱۲.۸ درصد است.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: از ابتدای هفته جاری تاکنون موارد قطعی مبتلا به کرونا در استان شناسایی و بستری نداشتیم و موارد محدودی که روزانه در آمار بستری اعلام می شود افراد مشکوک به کرونا هستند.

«علیرضا توقیری» افزود: این روند به شکلی بود که تعداد مبتلایان بیماران(مشکوک و قطعی) کرونایی بستری در بیمارستان های استان از ۹۲ نفر در ابتدای هفته جاری به ۷۴ نفر تا روز گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مواردی که به عنوان بستری های جدیدی در استان اعلام می شود افرادی هستند که با وجود منفی بودن نتیجه آزمایش کرونای آنها اما از نظر پزشکی مشکوک به کرونا هستند.

//ایرنا//

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید