کد خبر:607
پ

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران متوسط قیمت دام زنده سبک و سنگین را برای عید قربان اعلام کرد و گفت: این نرخ ها مصوب نیست بلکه میانگین قیمت است و هیچ محدودیتی هم برای عرضه وجود ندارد.

به گزارش “روزانه نیوز” مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران متوسط قیمت دام زنده سبک و سنگین را برای عید قربان اعلام کرد و گفت: این نرخ ها مصوب نیست بلکه میانگین قیمت است و هیچ محدودیتی هم برای عرضه وجود ندارد.

سعید سلطانی با بیان اینکه در جلسه ای که در سازمان میادین و با حضور مسئولان مربوطه تشکیل شد، قیمت دام زنده را برای عید قربان بصورت تعادلی اعلام کردند، گفت: از آنجایی که اتحادیه ها و تعاونی ها باید حدود قیمت را بدانند تا دام خود را از استانها به تهران بیاورند ما یک قیمت متوسط برای دام زنده اعلام کردیم و به آنان گفتیم که اگر توان فروش دام های خود را با این قیمت ها دارند، برای عرضه حضور یابند.

وی قیمت متوسط اعلام شده توسط اتحادیه را برای هرکیلوگرم دام سبک ۴۲ هزارتومان و هرکیلوگرم دام سنگین ۳۲ هزارتومان عنوان کرد و گفت: این نرخ ها مصوب نیست چون کسی نمی تواند برای دام زنده قیمت تصویب کند.

سلطانی ادامه داد: از آنجایی که به دلیل افزایش تقاضا، قیمت دام در روز عید قربان نسبت به دو روز قبل و بعد از عید، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد گران تر است ما متوسط قیمت را اعلام کردیم که در حق مصرف کنندگان اجحاف نشود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه عرضه دام زنده نداریم، گفت: در استان تهران دام به اندازه کافی وجود دارد و دامداران در ۱۸ مرکزی که سازمان میادین برای عرضه دام سبک و یک مرکز که برای عرضه دام سنگین در نظر گرفته است، دام های خود را عرضه خواهند کرد.

 در آستانه عید سعید قربان، بازار خرید و فروش دام در سراسر کشور رونق خوبی دارد. در بجنورد نیز طبق رسوم، هر ساله دام هایی که قرار است در روز عید قربان ذبح شوند، از گوسفند و بز گرفته تا گاو و شتر، از چند روز قبل عید در این بازار خرید و فروش می شوند. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید