کد خبر:15581
پ

مدیریت شهری تهران و سازمان بهشت زهرا(س) به گونه ای برنامه ریزی کرده تا نهایت تکریم و احترام مردم دردمند شهر تهران انجام شود در این میان گاهی شنیده می شود که قطعه ی کرونایی ها ساخته شده درحالی که از ابتدا تا امروز در بهشت زهرا هر کس خواسته متوفی خود را در هرکجا که می خواهد می تواند با رعایت پروتکل های بهداشتی دفن کند.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) و مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) به شرایط سخت حاکم بر سازمان و مردم اشاره کرده و بیان کرد: در این روزها بسیاری غریبانه می روند و دردمندانه خانواده ها نمی توانند مراسم ختم و هفت و… برگزار کنند ولی پرسنل بهشت زهرا با کرامت در کنار این شهروندان هستند. بچه های سازمان محل کار خود را قرنطینه کرده اند سعی شده با روحیه بالا باشند و هرگاه دلشان می گیرد در قطعات شهدا جمع  می شوند و هم قسم می شوند که در کنار مردم باشند.

سعید خال گفت: باید به اتفاقات جهان هم نگاهی داشته باشیم اکثر کشورهای پیشرفته جهان در تدفین اموات خود با مشکل مواجه شدند و تصویر زیاد در این زمینه منتشر شد از جمله تدفین اجساد در پارک های شهر نیویورک در اُکراین، ایتالیا، مصر و… نیز اتفاقات مشابه را شاهد بودیم، در حالی که یک روز کار در اینجا قابل تعطیل نیست .

وی تاکید می کند: گاهی اخباری به صورت شایعه منتشر می شود که بهشت زهرا دچار مشکل شده و ظرفیت سالن تطهیر تمام شده چنین صحبت هایی از اساس شایعه است و مردم به جای توجه به این صحبت های بی اساس باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. ما تجربه فروردین را داشتیم که با رعایت و قرنطینه در اردیبهشت عدد به ۹ نفر در یک روز تهران و عدد دورقمی ۱۶ در کل کشور رسید. بر هیمن اساس عاجزانه می خواهم کرونا را جدی بگیرید این بیماری شوخی نیست و از رگ گردن به ما نزدیک تر است و جان بسیاری افراد از هنرمند و فرمانده و کارمند را گرفته اند.

خال تصریح می کند: این روزها مرگ ارزان شده و بی مقدار و نزدیک به ما اما ما نسبت به مرگ بی تفاوت نشده ایم و هر عزیزی که فوت می شود بچه ها همدردی می کنند و اشک می ریزند. نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفراز اموات مسلمین در اینجا دفن هستند. شرایط سختی است و امیدوارم هرچه زودتر این شرایط تمام شود و جامعه پزشکی نیز از این بحران رها شود. اگر مردم ما نگران کادر درمان هستند نگران بچه های زحمتکش و گمنام بهشت زهرا نیز باشند. باید با عزمی جدی پروتکل ها را رعایت کنیم تا کمر بیماری را بشکنیم؛ شهروندان ما مفت و فله ای از بین می روند لذا باید تدبیر و چاره اندیشی کرده ایم .

او ادامه داد: بچه های ما خسته شده اند و روح و روانشان آزرده شده است. هر روز مرگی جدید، اما هیچگاه مردن شهروندان برای ما عادی نمی شود.

وی اظهار می کند: پرسنل ما در تدفین سایر ادیان الهی نیز کمک کردند موضوعی که در هم اندیشی دینی انجام شد. بهشت زهرا سازمانی استخوان دار و بدون تعطیلی است که برای روزهای سخت بزرگ شده و خود را برای روزهای سخت تر آماده کرده است  اما امیدواریم روزی نرسد که اعلام کنیم دیگر کنترل از دست ما خارج شده است و این تنها با عزم و اراده مردم شدنی است.

خال با تقدیر از حضور رسانه ها در کنار سازمان بهشت زهرا برای پوشش مجاهدت های پرسنل این سازمان از حضور خبرگزاری ایسنا در کنار بهشت زهرا و پوشش خدمت رسانی تطهیرکنندگان ظرف ۸ ماه گذشته قدردانی کرده و می افزاید: بوسه بر دستان همه پرسنل آرامستان های سراسر کشور میزنم و از همه همکارانم در سازمان قدردانی میکنم که ۸ ماه است خود را در محیط کار خطرناک قرنطینه کرده ان

همچنین در ادامه افزود: بر اساس آماری که وزارت بهداشت اعلام می کند تاکنون ۵۰ درصد متوفی کل ایران در سایت کامپیوتری بهشت زهرا پذیرش شده و مدیریت شهری تهران تاکنون بر اساس آمار موجود رسمی وزارت بهداشت ۵۰ درصد متوفی را پوشش داده و سعی کرده تا این کار با تکریم همراه باشد.

ویاو تاکید کرد: به صورت مداوم جلسات مدیریت بحران را درون سازمان تشکیل می دهیم و نقاط ضعف و قوت را بررسی می کنیم تا آمادگی برای شرایط سخت تر را حفظ کنیم و به لحاظ نیرو، قبر، تجهیزات و… حتی اعلام کردیم که اگر لازم باشد معاونین، مدیران و کارمندان سازمان پا به عرصه امور اجرایی خواهند گذاشت و پلن های لازم برای این کار هم پیش بینی شده، اما امیدواریم تهران دچار مشکل نشود.

کار گزارشمان دیگر در بهشت زهرا تمام  شده مدام این فکر در پس ذهنم مرور می شود که همه کسانی که پایشان به اینجا می رسد و عزیزان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند همانند آن مادر مدام از خدا می خواهند که ای کاش زمان به عقب برمی گشت و در فرصتی دیگر با رعایت همه مواردی که برای جلوگیری از ابتلای به این بیماری نیاز است جان عزیزشان را حفظ می کردند./ایسنا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید