کد خبر:2132
پ

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام محمدهادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در محفل انس با قران دانش آموزان شهرستان نهاوند گفت: جلسات قرآنی سنگرهای مهم و راهبردی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بودند و مبارزان و مجاهدان خستگی ناپذیر و شهیدان والامقام از دامان این محافل برخاستند و موجب اعتلای فرهنگ حقیقی قرآن در جامعه شدند.

وی با اشاره به نقش معلمان قرآن در گسترش فرهنگ دینی افزود: یک معلم قرآن نه تنها با آموزش و گفتار خود، بلکه با کردار و عمل صالح خود نیز می تواند مربی و رهنمای جوانان و نوجوانان به سوی اخلاق ناب اسلامی و زمینه ساز درک بهتر از معارف الهی باشد.

 از داستان‌ها و حکمت‌های قرآن کریم عبرت و درس گرفته شود

حجت الاسلام نظیری با تاکید بر لزوم درس آموزی و عبرت گرفتن از داستان ها و حکمت های قران کریم گفت: در داستان حضرت یوسف (علیه السلام) که در قرآن از آن به تعبیر احسن القصص یاد شده است می خوانیم که این نبی الهی گرفتار مشقات و سختی های دنیوی می شود و افراد ظاهربین گمان می کنند که این سختی ها بی ثمر و بیهوده خواهند بود. اما تقدیر خداوند بر ان بود که یک تمدن بزرگ شرک و بت پرستی به دست این پیامبر الهی سرنگون و نابود گشته و یک تمدن عظیم توحیدی جایگزین آن شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: تعلیم قرآن، مبارزه و ایستادگی در برابر جبهه استکبار است که در هر دوره مصداقی دارد. مصداق آن در دوره ای نمرود و در دوره ای دیگر فرعون بود و امروز آمریکای جنایتکار نماد استکبار و ظلم و تعدی است و بر مسلمین واجب است که چه به لحاظ نظامی و دفاعی و چه از جنبه های فرهنگی و اقتصادی در برابر آن ایستادگی کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید