کد خبر:31378
پ

در مراسم اختتامیه اولین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران که در اصفهان و به‌صورت وبینار برگزار شد، اسامی ۶ برگزیده دریافت نشان دست خلاق و ۲۴ نفر از برگزیدگان دریافت نشان ملی همای‌زرین و همچنین برگزیده عنوان «استاد عالی مقام» اعلام شد.

به گزارش روزانه نیوز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران در اصفهان، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش از اعلام اسامی برگزیدگان این جشنواره ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران این جشنواره عظیم و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم فریدون اله‌یاری مدیر کل سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، گفت: خوشبختانه در این جشنواره بیش از ۹۹۴۸ هنرمند مشارکت داشته و بیش از ۶۲۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، که امروز شاهد دریافت نشان‌های برگزیدگان این آثار هستیم.

معاون صنایع‌دستی ادامه داد: متاسفانه به‌دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حال حاضر امکان برگزاری این مراسم و اهدای این نشان‌ها به‌صورت فیزیکی وجود ندارد، لیکن در روزهای آینده و طی مراسمی در محل وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این نشان‌ها به برگزیدگان منتخب اهدا خواهد شد.

محمودیان افزود: برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران در اصفهان اولین قدمی بود که برای برگزاری مداوم چنین برنامه‌هایی در آینده نزدیک برداشته شده و امیدوار هستیم تا با پایان محدودیت‌های بهداشتی در جشنواره آتی که در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، بتوانیم به‌صورت فیزیکی میزبان تمامی هنرمندان، داوران و دوستداران صنایع‌دستی که از نقاط مختلف دنیا امروز به‌صورت وبینار شرکت کردند باشیم.

او تاکید کرد: این جشنواره دومین رویداد بزرگ بین‌المللی به‌صورت وبینار در کشور ایران است و هدف اصلی برگزاری این رویدادها ایجاد یک شبکه تعاملی و دوستی میان هنرمندان، پیشکسوتان و صاحب‌نظران ایران و سایر کشورها و اعلام آمادگی به‌منظور اجرای هرگونه برنامه‌ای برای ارتقای جایگاه صنایع‌دستی در ایران و دیگر کشورها است.

معاون صنایع‌دستی تصریح کرد: در شهر جهانی صنایع‌دستی اصفهان رخداد جدید و قابل توجهی رخ داده و آن نام گذاری گذرها، خیابان‌ها و مسیرهای اصلی گردشگری این شهر تاریخی با نام‌های رشته‌های صنایع‌دستی است که به همت شورای شهر و شهرداری اصفهان انجام شده و جای تقدیر دارد.

در ادامه این برنامه با اعلام اسامی برگزیدگان دریافت نشان دست‌خلاق در بخش برگزیدگان خارجی این نشان به ام‌ای‌ام بنگی امبول در رشته پارچه‌بافی از کشور مالزی، لوگوانگ شنگ در رشته منبت چوب از کشور چین و اسماعیل محمدختری در رشته نساجی پارچه ابرک از کشور هندوستان اهدا شد.

همچنین محمدعلی ودود در رشته هنرهای چوبی از استان تهران، محمد مهدی باباخانی در رشته قلمزنی از استان مرکزی و منصور حافظ‌پرست در رشته قلمزنی از استان اصفهان موفق به کسب نشان دست خلاق شدند.

در ادامه اعلام اسامی برگزیدگان دریافت نشان ملی همای زرین، پریوش جهانبخش از استان اصفهان، زهرا رشمانی دستجردی از استان اصفهان، زینب خانبازی از استان اصفهان، طیبه پورقاسمی از استان یزد، عاطقه ابراهیمی از استان خراسان رضوی، احمد شهاب‌پور از استان اصفهان، باقر نفری از استان اصفهان، رسول جعفری دلیگانی از استان اصفهان، زینب‌سادات عارفی از استان تهران، غفار سردابی از استان اصفهان، صادق کیانی پیکانی از استان اصفهان، کریم سیرفیان از استان اصفهان، گلریز خاتمی از استان اصفهان، محسن فتاحی از استان اصفهان، مرجان راداحمدی از استان اصفهان، حسن منصوری حبیب‌آبادی از استان اصفهان، ناصر نهاوندیان‌پور از استان مرکزی، حمیده نافذبوستان از استان تهران و هدی آذرکیان از استان اصفهان موفق به کسب نشان ملی همای زرین از اولین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران در اصفهان شدند.

همچنین در بخش استادان پیشکسوت برگزیده شده در این جشنواره، استاد ابراهیم نباتی از استان تهران، استاد ابوالفضل ثبوتی از استان زنجان، استاد اسماعیل شیران از استان اصفهان، استاد غلام آق از استان گلستان و استاد مهدی علمداری از استان اصفهان موفق به کسب نشان ملی همای زرین شدند.

در پایان این مراسم نیز نشان استاد عالی مقام به استاد امیر هوشنگ جزی‌زاده از استان اصفهان اهدا شد./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید