کد خبر:602
پ

اقدامات سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای قانون الزام پزشکان به استفاده از دستگاه کارتخوان، با واکنش به شدت منفی تشکل های صنفی پزشکی مواجه شده که دقیقا مشابه رفتار این تشکل ها در زمان تصویب قانون مذکور در زمستان پارسال است.

به گزارش “روزانه نیوز” مجلس شورای اسلامی در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان بانکی) کرد.
7 مردادماه امسال بود که علی رستم پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی با اشاره به بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه 98 
گفت: «صاحبان محترم حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی تا 23 مردادماه مهلت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی(کارتخوان بانکی) ثبت نام کنند…کلیه صاحبان حرف و مشاغل یاد شده مکلفند حداکثر تا تاریخ 23 مرداده ماه 1398 برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروشگاهی (کارت‌خوان) به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی الکترونیکی https://tax.gov.ir مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان خود نموده و در اولین ماه پس از دریافت شناسه مذکور از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام نمایند».
چند ساعت بعد از انتشار این خبر، رستم پور در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با تاکید بر اینکه مشاغل پزشکی که از کارتخوان بانکی استفاده نکنند مشمول جریمه خواهند شد، گفت: «پزشکانی که به این سیستم مجهز شوند دو سال ۱۰ درصد مالیات ابراز شده آنها بخشیده خواهد شد. در مقابل کسانی که از این دستگاه ها استفاده نکنند ۲ درصد درآمد حاصل از فروش خدمت آنها مشمول جریمه خواهد شد. ضمن اینکه بقیه مراجع نظارتی نیز باید در حیطه خودشان برای نظارت بر این موضوع عمل کنند». 
اخیرا هم هادی خانی مدیرکل بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره این موضوع اظهار داشت:«مردم اگر به مطب پزشکی مراجعه کردند و آن مطب دستگاه کارتخوان نداشت، موضوع را به ستاد خبری سازمان امور مالیاتی به شماره 02135019 اعلام کنند و سازمان امور مالیاتی علاوه بر جریمه غیر قابل بخشش، این نوع عدم همکاری ها را فرار مالیاتی محسوب و با آنها برخورد قانونی می کند».
*مقاومت شدید پزشکان در برابر نصب کارتخوان 
همانطور که انتظار می رفت اقدامات سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه 98 مبنی بر الزام پزشکان به استفاده از دستگاه کارتخوان، با واکنش به شدت منفی تشکل های صنفی پزشکی مواجه شده که دقیقا مشابه رفتار این تشکل ها در زمان تصویب بند مذکور در زمستان پارسال است.

منبع : پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید