کد خبر:36644
پ

رئیس هئیت گلف استان با بیان اینکه یکی از مشکلات ورزش گلف نبود اسپانسر است گفت: جذب اسپانسر امر مهمی است که با همت صنایع استان می توان از ظرفیت های حمایتی در حوزه ورزش بهره مند شد.

به گزارش روزانه نیوز، صالح جهانگرد با بیان این مطلب اظهار داشت: ورزش گلف نیز همانند سایر رشته های ورزشی نیازمند اسپانسر جهت توسعه است .

وی با اشاره به اینکه گلف یک ورزش خانوادگی محسوب می شود و تمام اعضای خانواده بدون هیچگونه محدودیت سنی می توانند به تمرین گلف بپردازند، بیان کرد: این رشته تقریبا هیچ آسیب ورزشی ندارد و برای پرداختن به آن نیاز به پوشش و لباس مخصوصی نیست و همین امر موجب کاهش هزینه های ورزشکاران و راحتی ایشان مخصوصا بانوان گردیده است.

رئیس هیئت گلف استان همدان اشاره کرد: سایت تخصصی مینی گلف همدان یک مجموعه استاندارد بوده و یکی از بهترین سایت های کشور است که از سال ۱۳۹۳ تا کنون در حال بهره برداری است و با توجه به استعداد یابی های مستمری که انجام میشود ، علاقه مندان جذب تیم ها در رده های سنی مختلف شده و در مسابقات استانی و کشوری شرکت می کنند به نحوی که در مسابقات کشوری سال ۱۳۹۸ ، ورزشکاران گروه سنی کمتر از ۱۸ سال در بخش بانوان برنده مدال های طلا و نقره و در بخش آقایان برنده مدال برنز گردیدند.

جهانگرد ادامه داد: زمین استاندارد گلف داری ۱۸ حفره (سوراخ) است که فاصله حفره ها از نقطه شروع و از یکدیگر فرق دارد و معمولاً بین ۱۰۰ تا ۶۰۰ یارد قابل تغییر است که در این فواصل موانع گوناگونی از قبیل موانع آبی و شنزار و چمنزارهای بلند و پرپشت طراحی و گنجانده شده است.

رییس هئیت گلف با بیان اینکه این هیئت تمامی تجهيزات مورد نیاز این رشته و سایر رشته های زیر مجموعه آن را در اختیار علاقه مندان و اعضای هیئت قرار می دهد، تشریح کرد:طبق قوانین بین المللی گلف R&A بازیکن مجاز است ۱۴ عدد کلاب (چوب گلف) با خود در مسابقه به همراه داشته باشد، که هر کدام از اين کلاب ها دارای کارکردها و برد های متفاوت است و اين کلاب ها به همراه چند توپ در کيفي که در اصطلاح «بگ گلف» گفته مي شود، قرار دارند.

وی اذعان کرد: اصولاً در مسابقات گلف، داور ورزشکاران را همراهی نمی کند و قضاوت مسابقات به عهده ورزشکاران است که این امر موجب گردیده تااصول اخلاقی حاکم بر میادین ورزشی همراه با رعایت حقوق یکدیگر، نزاکت و احترام متقابل کاملا اجرا شود . همچنین این امر موجب تقویت حس اعتماد و اطمینان به دیگران می گردد .
مسابقات گلف به صورت رو دررو نبوده و به عبارت دیگر در ورزش گلف بازیکنان در مقابل هم نیستند بلکه در کنار هم بوده و هر فرد صرفاً برای به نمایش گذاشتن توانمندی های خود تلاش می کند و در حقیقت می توان این نتیجه را گرفت که ورزشکاران این رشته را با معیار توانایی شخصی و افزایش مهارت می آزمایند و نه با غلبه بر دیگران.

لازم به ذکر است ورزش گلف دارای چند رشته زیر مجموعه به نام مینی گلف ، وودبال ، بهکاپ و کروکت است .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید