کد خبر:34241
پ

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه نخبگان جوان استان به حل وبررسی مسائل استان می پردازند ،گفت: مجموعه جوان نخبگانی دغدغه‌مند خود سکاندار این شدند تا به دغدغه‌های استان بپردازند.

به گزارش روزانه نیوز حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری با بیان اینکه رویداد پیشگام یک رویدادی ملی است که در سراسر کشور برگزار شد، افزود: همدان در سال ۱۳۹۹ میزبان اولین رویداد پیشگام بود که بعد از استان همدان سه استان یزد، قزوین و البرز برگزار کردند .

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین امتیازات پیشگام مربیانی است که تجربه موفق میدانی حل مسئله را دارند، علاوه بر این از جمله نقاط مثبت این برنامه شناسایی معضلات استانی و منطقه‌ای است و این تیم‌ها می‌توانند به کمک مسئولان رفته و راه حل‌هایی را پیشنهاد دهند.

نظیری با اشاره به اینکه استان همدان استعداد و توانایی های خوبی در این بخش دارد، اظهار داشت پنجمین رویداد ملی پیشگام کشور در همدان در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در حال برگزاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه مجموع ۸۰ گروهی برای حضور در رویداد ثبت نام کردند و البته تعداد زیادی نیز ثبت نام فردی بوده است، ادامه داد: شرط ورود در رویداد ثبت نام گروهی بود و ثبت نام فردی پذیرفته نشدند و ۸۰ گروهی که ثبت نام شدند در گروه های ۳ و ۴ نفره برای شناسایی مسایل دور هم جمع می شوند و رویداد ۳۶ گروه پذیرفته شدند و شش گروه هم دوره تکمیلی و پیشرفته در حال گذراندن هستند که آنها افرادی هستند که سال گذشته در رویداد پیشگام یک حضور داشتند که مجموعاً ۴۲ گروه در رویداد پیشگام حضور پیدا کردند

حجت‌الاسلام نظیری اضافه کرد: درهفته گذشته طی یک فرآیندی گروه‌ها مشکل و معضلی که در استان، شهرستان و یا محیط پیرامون خود تشخیص و در حال تحلیل و اثبات به داور ها بودند که این یک مشکل و معضل است ودر این هفته مشکل و معضل شناسایی شناسایی و به مسئله تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه در رویداد ‌پیشگام یک معضلات شناسایی و موانع کشف شده را با راهنمایی مربیان به مسئله تبدیل و راهکار عملی برای آن پیشنهاد می‌دادند، گفت: مربیان مجموعه گام تجربه میدانی موفق در حل مسئله دارند وآنها راه را نشان می‌دهند و ما به سمت کنشگران میدان می‌رویم که نیاز است همه پای کار بیایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه مجموعه جوان نخبگانی دغدغه‌مند خود سکاندار این شدند تا به دغدغه‌های استان بپردازند،  گفت: رویداد پیشگام ورود به فرآیند حل مسئله است و رسیدن به راه حل‌های صحیحی که گروه‌ها به آن رسیده‌اند است.

در ادامه نماینده مردم همدان در مجلس در بازدید از پیشگام همدان در دانشگاه بوعلی سینا گفت: از سال گذشته تا امسال رشد بالایی مشاهده نی شود و اگر این رشد در طول سال استمرار داشته باشد و کمک کنیم تا آمار و اطلاعات را در اختیار آنها گذاشته شود می‌تواند بازوی بسیار مهمی برای حکمرانی در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها استان باشند.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی با بیان اینکه قسمت مهمی که می‌توانند انجام دهند در مرحله اول آسیب شناسی و مرحله دوم راهکار است؛ افزود: با توجه به اینکه ذهن جوانان عزیز ذهنی باز و خلاق است می‌توانند روی آسیب شناسی و راه حل نیز کار کنند.

وی با بیان اینکه جوانان همچنین بهتر از تصمیم‌گیران اجرایی می توانند مسائل را آسیب شناسی کنند و در واقع کمک کنند، ادامه داد: نخبگان می توانند به سیستم‌های تصمیم‌گری و حتی قانون‌گذاری  پیشنهادهایی را ارائه دهند.

وی اضافه کرد: تیم های شرکت کننده با انگیزه هستند و تنوع انگیزه آنها جای امیدواری دارد که نسل جوان نسبت به آینده خود دیدگاه خوب و دقیق دارد و این تنوع نوید بخش آینده روشن است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید