کد خبر:32122
پ

شورای عالی ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور مدرک درجه یک هنری در رشته موسیقی و نوازندگی ساز دف را به عماد توحیدی اعطا کرد.

به گزارش روزانه نیوز عماد توحیدی آهنگساز نوازنده و مدرّس نام آشنای موسیقی ایران و مؤلف نخستین کتاب آموزش دف نوازی در سال ١٣٧١ با عنوان شیوه دف نوازی است.

این اثر با بیش از سی نوبت تجدید چاپ و مجموع شمارگانی بالغ بر یکصد و ده هزار نسخه، در صدر لیست پرفروش ترین کتب موسیقی ایران قرار دارد.از آثار او میتوان به آهنگسازی آلبوم‌های کولی کوبی، ذوالجناح، قلندروار، ازدحام سکوت، شمس جان، در بهار تو را صدا کردم، جان بخارا، هزار آرزو، لالایی‌های دره مهتاب و ده‌ها موسیقی فیلم، تئاتر، سریال و انیمیشن اشاره کرد.  

بنیان گذاری آموزش علمی دف نوازی در موسیقی ایران توسط عماد توحیدی، تفکّر مؤلف و نوجوانی وی در نوازندگی ساز دف و تسلّط او بر شیوه های نوازندگی نمونه های مشابه این ساز و بیش از سه دهه پژوهش در مورد پیشینه و شیوه نوازندگی و ریتم های مرسوم شمار زیادی از سازهای کوبه ای، موجب طراحی الگوهای ریتمیک مبتکرانه و خلق آثار نوین ریتم_محور بسیاری در موسیقی ایران توسط او شده است که از آن جمله می‌توان به آلبوم‌های سرزمین آفتابگردان، ترانه های کبود، رقص قطره و نی نامه اشاره کرد.

عماد توحیدی دانش آموخته کارشناسی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد دانشگاه هنر و دکترای فیلولوژی دانشگاه مسکو است و ده‌ها مقاله علمی،پژوهشی او در نشریات داخلی و خارجی منتشر شده است. 

عضویت در چندین شورای عالی موسیقی، مدیریت فرهنگی، رسانه ای و دانشگاهی و داوری جشنواره های مختلف هنری از دیگر فعالیت‌های توحیدی است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید