کد خبر:35569
پ

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان از حساسیت مجموعه استان و به ویژه دادستانی نسبت به رفع خطر و ایمن سازی ساختمان‌های همدان خبرداد.

سید هادی مصطفوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری روزانه نیوز، با اشاره به اهمیت رفع خطر و ایمن سازی ساختمان‌های همدان، مطرح کرد: همزمان با حادثه دلخراش پلاسکو، حساسیت ایمن سازی و رفع خطر ساختمان‌های ناایمن مورد توجه متولیان امر در استان قرار گرفت؛ از این رو با ورود مستقیم دادستانی به این مسئله و طی مکاتبات انجام شده از سوی دادستانی با شهرداری، ساختمان‌های نا ایمن شناسایی و رفع خطر آنان برحسب ضرورت و اولویت بندی انجام شده است.

وی با بیان اینکه براساس قانون، متولی اصلی رفع خطر ساختمان‌های ناایمن شهرداری است، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی مکلف است در صورت تخلف و یا کوتاهی از انجام وظیفه کارکنان و مهندس ناظر مراتب را به شهرداری گزارش داده و درخواست توقف کار را از این سازمان داشته باشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان تخریب و یا اصلاح بنا را از موارد رفع خطر ساختمان‌ها عنوان کرد و افزود: حساسیت رفع خطر ساختمان‌های ناایمن همدان در مجموعه استان همانند، استانداری، مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی و دادستانی احساس شده و اقدامات لازم جهت ایمن سازی هرچه بهتر این اماکن درحال انجام است تا اتفاقات ناگواری چون پلاسکو و متروپل در همدان تکرار نشود.

مصطفوی در پایان خاطرنشان کرد: از سال ۹۹ طی مکاتبات دادستانی با شهرداری و همکاری خوب این سازمان، موارد متعددی در شهر رفع خطر شده و مورد ایمن سازی قرار گرفته اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید