کد خبر:39428
پ

به گزارش روزانه نیوز به نقل از روزنفت،  سیاست سهامداری در پالایشگاه های فرا سرزمینی می‌توانیم علاوه بر ایجاد بازار فروش، فروش نفت را برای کشورمان تضمین کنیم.

عضو کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: کارهای مهمی در این یک سال اخیر از سوی دولت در حوزه انرژی انجام شده است. به عنوان مثال حضور در معاهداتی که تنها مختص کشورهای اروپایی نباشد مانند پیمان شانگهای و بستن توافقات با کشورهای همسایه برای مراودات مشترک و حذف دلار و… از جمله دستاورد های دولت در حوزه انرژی است که در بلند مدت تأثیر آن بیشتر مشخص می‌شود.

یوسفی پیرامون همکاری انرژی با کشورهای همسایه اظهار داشت: یکی از سیاست‌های در حال اجرا در کشور این است که از ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشورهای منطقه و همسایه استفاده شود. ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون بازار در ۱۵ کشور همسایه وجود دارد که ما می‌توانیم بخشی از نیازهایمان را از آن‌جا تأمین کنیم. در واقع این همکاری ها برای کشورها از جهات حمل ونقل و … منفعت و درآمدهایی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده اهواز در پایان گفت: انتظار ما این است که این بنیه‌ فنی مهندسی را در کشور حفظ کنیم و شرکت های صنعتی و حفاری را وابسته به کشورهای خارجی نکنیم چرا که تجربه نشان داده است این کشورها در بزنگاه، میدان را خالی می‌گذارند و عملاً ما را دچار مشکل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید