کد خبر:33910
پ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : نگاه دولت سیزدهم به فناوری اطلاعات فرصت محور است و به دنبال آن است تا حداکثر استفاده را از این فناوری برای بهبود کیفیت زندگی مردم به عمل بیاورد و در کنار این نگاه فرصت محور، مصمم هستیم با همراهی همه کارشناسان و فعالان در این زیست‌بوم، پاسخگوی دغدغه به حق والدین در خصوص نگرانی حضور فرزندانشان در فضای مجازی باشیم. برای این کار از مشورت همه فعالان در این حوزه بهره می‌بریم.

به گزارش روزانه نیوز«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یادداشتی در صفحه شخصی خود در  شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: امروز در کنار برادرم یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش میزبان فعالان زیست‌بوم کودک‌ونوجوان در فضای مجازی، از اپراتورها و فراهم‌کنندگان زیرساخت‌های ارتباطی گرفته تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، از ارائه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی گرفته تا سکوهای پخش محتوا، از تولیدکنندگان محتوا گرفته تا نمایندگانی از بخش‌های حاکمیتی چون صدا و سیما و وزارت ارشاد بودیم.

وزیر ارتباطات افزود: در نشست امروز نمایندگان اغلب فعالان در این زیست‌بوم حضور داشتند و از برنامه‌ها و فعالیت‌های‌شان در این حوزه گزارش دادند. دشواری‌ها و مشکلات را هم گفتند. انصافا کارهای موثر و کاربردی‌ای انجام داده‌اند که در تحقق اهداف ما برای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و ایجاد یک محیط سالم، ایمن، مفید و تعالی بخش در این فضا برای آنان موثر خواهد بود. برخی از دستاوردهای گفته شده بسیار کاربردی هستند اما تاکنون کمتر درباره آنها اطلاع‌رسانی شده است.

وی تاکید کرد: در دولت و در کارگروهی متشکل از وزرای ارتباطات، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و مرکز ملی فضای مجازی درباره تدوین ساز و کارهای موثر برای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مصمم هستیم. تقسیم کار ملی صورت گرفته توسط شورای عالی فضای مجازی در این خصوص (مصوبه شماره ۷۱ شورا در خردادماه سال جاری) نیز راهگشا خواهد بود. با به نتیجه رسیدن مشورت‌ها به زودی راهکارهای مورد نیاز والدین را رونمایی و اطلاع‌رسانی می‌کنیم. نظر شما هم مهم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دولت و در کارگروهی متشکل از وزرای ارتباطات، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و مرکز ملی فضای مجازی درباره تدوین سازوکارهای موثر برای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مصمم هستیم./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید