کد خبر:31557
پ

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروی انسانی متخصص و مجرب اولین مؤلفه قدرت نیروی زمینی ارتش است که در تمامی صحنه‌ها با حضور مؤثر خود توانسته است تحرک را در این نیرو به سطح بالایی افزایش دهد گفت: امروز نیروی زمینی ارتش با داشتن نیروی انسانی پا در رکاب، کارآمد و مؤمن، یکی از ستون‌ها و مؤلفه‌های مهم دفاع از کشور است.

به گزارش روزانه نیوز امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع کارکنان وظیفه نخبه کشور (پانزدهمین دوره رزم مقدماتی در مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش)، اظهار داشت: هیچ کاری به نتیجه قطعی نمی‌رسد، مگر اینکه مجموعه‌ای با تفکر و برنامه‌ریزی هدفمند آن را هدایت کند. جنگ در نوع خود علم، فن و دانش است. باید مؤلفه‌های قدرت در کنار هم قرار گیرند تا پیروزی حاصل شود. پیروزی در دوران دفاع مقدس، نمونه بارز جنگیدن، همراه با تفکر و فرماندهی در برابر دشمنِ تا بن دندان مسلح بود.

وی به قدرت بالگردی نیروی زمینی ارتش به‌ویژه در سطح منطقه اشاره و تصریح کرد: منحصربه‌فردترین ناوگان بالگردی خاورمیانه در نیروی زمینی ارتش قرار دارد. امروز قدرت بالگردی ما برای همگان ثابت شده است، هوانیروز ارتش در دوران دفاع مقدس با داشتن خلبانان مجرب، حماسه‌های بزرگ و ماندگاری را در مقابله با دشمن بعثی از خود به یادگار گذاشته است.

خودکفایی در حوزه تولید قطعات بالگردی

وی به خودکفایی در حوزه تولید قطعات بالگردی اشاره و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی نهضت قطعه‌سازی در تحقیقات و جهاد خودکفایی هوانیروز و صنعت دفاعی کشور، امروز در حوزه «بازآماد» سیستم‌های بالگردی به دستاورد‌های بسیار مهمی رسیده‌ایم. به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالگرد‌های هوانیروز قهرمان به دوربین‌های دید در شب مجهز شده‌اند که نصب این سیستم در نوع خود بی‌نظیر است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در حوزه نیرو‌های ویژه، منحصربه‌فرد هستیم؛ این نیرو‌ها با آموزش‌های کاملاً هدفمند در هر شرایط اقلیمی اجرای مأموریت می‌کنند.

یگان‌های زرهی و توپخانه نیروی زمینی ارتش از تجهیزات و امکانات مطلوبی برخوردار هستند

امیر حیدری قدرت زرهی نیروی زمینی ارتش را از دیگر مؤلفه‌های اقتدار این نیرو خواند و افزود: امروز یگان‌های زرهی و توپخانه نیروی زمینی ارتش از تجهیزات و امکانات مطلوبی برخوردار هستند. قدرت تحرک، جابجایی و آتش سنگین این یگان‌ها هر دشمن متجاوزی را که قصد نفوذ به مرز‌های جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد در نطفه خفه خواهد کرد.

وی به طرح‌های مردم‌یاری نزاجا در حوادث غیرمترقبه در سراسر کشور اشاره و بیان کرد: امروز مردم به این نتیجه رسیده اند که اگر حادثه‌ای برای آن‌ها به وجود آید، نیرو‌های ارتش حاضر هستند و بلافاصله در کمترین زمان ممکن در کنار آن‌ها خواهند بود، زلزله سرپل ذهاب، سیل استان‌های گلستان، لرستان، سیستان و بلوچستان و همچنین در کنترل ویروس منحوس کرونا یگان‌های ارتش در قالب قرارگاه پدافند زیستی در تمامی صحنه‌ها حضوری موثر داشته‌اند.

فرمانده نزاجا تأکید کرد: هم‌اکنون یگان‌های نیروی زمینی ارتش در استان سیستان و بلوچستان با احداث بیمارستان‌های تنفسی دائم و همچنین آبرسانی به مناطق روستایی و به‌صورت زیربنایی، پروژه عظیم آبرسانی را در دستور کار خود قرار داده است./باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید