کد خبر:2303
پ

به گزارش روزانه نیوز شهرام پرورش با بیان اینکه با توجه به افزایش نزولات آسمانی، رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت وجود دارد و استفاده ناآگاهانه خانواده‌ها از قارچ‌های وحشی خطرناک است، افزود:  با توجه به فصل رویش قارچ های وحشی در طبیعت، مصرف این نوع قارچ ها احتمال مسمومیت های شدید را می تواند به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود، گفت: با توجه به شباهت های بسیار زیاد بین قارچ های سمی خطرناک و غیرسمی، تشخیص این ۲ نوع حتی برای افراد متخصص در خارج از محیط های آزمایشگاهی سخت و غیرممکن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: از میان بیش از یک هزار گونه قارچ کلاهک دار و چتری شناسایی شده در کشور حدود ۵۰ گونه آنها سمی و خطرناک تشخیص داده شده اند، که برای انسان سمی هستند.

پرورش خاطر نشان کرد: بر این اساس هموطنان باید از لمس کردن و چیدن قارچ های خودرو و وحشی در رویشگاه های طبیعی و مصرف آنها به شدت پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: مصرف کنندگان می توانند، قارچ مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه های معتبر خریداری و مصرف کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید