کد خبر:642
پ

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان دستگاه قضایی اجازه نخواهند داد ‌فساد در هیچ جای ‌نظام لانه کند و مبارزه مستمر با مفسدان قاطعانه ادامه دارد.

به گزارش “روزانه نیوز” حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با علما و روحانیون استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حضور در بین روحانیون کردستانی که همیشه هدایتگر مردم و ادامه‌دهنده هدایت دینی جامعه هستند، را افتخار می‌دانم.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون و ماموستاها باید در راستای افزون کردن معنویت جامعه، علم‌افزایی و ارتقای آگاهی مردم جامعه در مقابله با هجمه فرهنگی تلاش کنند، افزود: رصدکنندگان علم و دانش در جامعه، دیده‌بانانی هستند که نمی‌گذارند ساحت دین به تحجر، التقاط و تفکرهای تکفیری آلوده شود و دین و افکار عمومی جامعه را از هرگونه انحراف حفظ می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امروز دین در معرض هجوم دشمن قرار گرفته است، تصریح کرد: دشمنان از طریق فضای مجازی و تبلیغات دروغین به‌دنبال ایجاد شبهه، شک و تردید در دل مردم، دین‌زدایی و علم‌زدایی در بین جوانان هستند بنابراین باید بیش از پیش هشیار بود.

وی با بیان اینکه علمای شیعه و سنی همه بر انسجام و وحدت تاکید دارند، گفت: استان کردستان در امنیت کامل به سر برده و در حال توسعه است و هرگونه توسعه‌یافتگی در پرتو انسجام و وحدت و یکپارچگی اتفاق می‌افتد.

رئیسی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس دین و آموزه‌های دینی برپا شده است، اظهار کرد: این نظام باید به‌عنوان نظام مبتنی بر چهار اصل اساسی نماز، جهاد، ایتای زکات، امربه‌معروف و نهی از منکر باشد و مطلقاً فساد در زندگی فردی و اجتماعی افراد جامعه قابل قبول نیست.

وی متذکر شد: هاضمه نظام فسادپذیر نیست و فساد نمی‌پذیرد، چراکه حکومت اسلامی بر پایه حق و عدالت بنا شده است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: مسئولان دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهند ‌فساد در هیچ جای ‌نظام لانه کند و باید به بهترین نحو شناسایی این افراد در دستور کار قرار گیرد؛ ممکن است افرادی از روی هواهای نفسانی و دست‌اندازی به بیت‌المال، مرتکب فساد و خطا شوند اما بنای نظام اسلامی بر نپذیرفتن فساد است.

وی بیان کرد: هرکجا که در نظام اداری، قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بخواهد آلوده به فساد شود، برخورد می‌کنیم و اصلاً قابل پذیرش نیست.

رئیسی به مفسدان و مروجان فساد در جامعه هشدار داد و گفت: این افراد بدانند که پایان عمر آن‌ها فرا رسیده و به آن‌ها اجازه هیچ‌گونه اقدامی داده نمی‌شود و این قاطعیت و جدیت یک امر مقطعی نیست بلکه امواجی است که همه فساد را از بین می‌برد.

منبع : تسنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید