کد خبر:1484
پ

داور بخش خیابانی جشنواره بیست و ششم با توضیح اینکه یکی از ویژگی‌های تئاتر خیابانی این است که برای مردم باشد و تماشاگر از هر لحظه که وارد می شود بتواند از موضوع و مفاهیم نمایش نهایت بهره را ببرد، گفت: تماشاگر تئاتر خیابانی مثل نمایش صحنه‌ای نیست که از ابتدا بیاید و تا پایان کار بماند، گاهی وسط کار می آید و یا در اواسط کار می رود.


به گزارش
روزانه نیوز محمدعلی صادق‌حسنی با بیان اینکه نوعی از تئاتر خیابانی ایرانی در حال به وجود آمدن است که از خصلت واقعی تئاتر خیابانی دور شده، افزود: این نوع تئاتر میتواند مخاطب را نگه دارد و تماشاگر برای دیدن این کارها وقت، انرژی و هزینه کند.


او با بیان اینکه جشنواره تئاتر همدان، مختص کودک و نوجوان است، افزود: این جشنواره بسیار تخصصی است به طوری که گونه های مختلف کار برای کودک را در طول مدت جشنواره شاهد هستیم.


حسنی با اینکه اجراهای گرم و خوبی را در طول مدت جشنواره تماشا کردم، گفت: اتفاق جالب توجه بخش خیابانی، حضور یکسری از کودکان به عنوان بازیگر بود که در بعضی از کارها فراتر از آن چیزی که انتظار می رفت ظاهر شدند و همه داوران را تحت تاثیر قرار دادند؛ حال این کودک استعداد ذاتی داشته است یا کارگردان توانسته این هدایت رو داشته باشد، از نکات قابل توجه بخش خیابانی این دوره جشنواره بود.

وی با بیان اینکه بخش خیابانی مدت زمان خیلی زیادی نیست که در جشنواره حضور دارد، افزود: اما در همین مدت کوتاه، نشان داده است که در بخش کودک پتانسیل بسیاری برای اجرای نمایش های خیابانی وجود دارد.
حسنی با توضیح اینکه کارهای کودک بسیار سخت است و باید با یک نگاه موشکافانه صورت بگیرد، گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به تقویت این موضوع کمک بسیاری کرده است و کیفیت کارهایی که در این جشنواره در بخش های خردسال، کودک، نوجوان و خیابانی اجرا می شود رشد چشمگیری داشته است.

داور بخش خیابانی جشنواره بیست و ششم در ادامه گفت: یک نگاه دقیق و تخصصی توسط ستاد جشنواره صورت گرفته است که امیدوارم با حمایت مدیران کشوری، ستاد جشنواره همدان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از این جشنواره، اتفاقات تاثیرگذار بیشتری در ادامه بیافتد.

او با بیان اینکه تئاتر خیابانی در خیلی از شهرهای کشور همچون تئاتر صحنه ای اجرای عموم دارد، افزود: تئاتر خیابانی در جشنواره های کشور آنقدر مستحکم و خوب عمل کرده است که احساس میکنم جشنواره ای بدون حضور تئاتر خیابانی بخشی از اعتبار خود را از دست می دهد.


صادقی با توضیح اینکه جشنواره همدان همیشه یک جشنواره خوب و مطرح در سطح کشور است، گفت: همدان به عنوان پایگاه اصلی تئاتر کودک مد نظر همه هنرمندان تئاتر کشور است و مطمئنا در این 26 سال پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

داور بخش خیابانی جشنواره بیست و ششم با بیان اینکه مردم سرمایه های اصلی هنر نمایش در کشور هستند و باید خیلی راحت بتوانند آثار هنرمندان کشورشان را ببینند، اضافه کرد: باید تلاش شود تا اجراهای بیشتر و سالن های با صندلی بیشتر برای اجرای تئاتر در نظر گرفته شود.

صادقی با اینکه تئاتر خیابانی برای مردم است و ستاد برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان می تواند مکان های اجرای تئاتر خیابانی را به میان مردم ببرند، گفت: به نظرم تئاتر خیابانی تولید شده تا در جاهای شلوغ اجرا شود و اگر این امکان فراهم شود تا برای مثال در میدان امام خمینی (ره) همدان اجرا شود، همه مردم می توانند آن را ببینند واین تبلیغات وسیع تری برای جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خواهد.

گفتنی است: بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 در حال برگزاردر همدان است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید