کد خبر:39640
پ

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان گفت: ۱۷۰۰ کلاس درس در استان کم داریم بنابراین خیرین باید در این زمینه ورود کنند. 

به گزارش روزانه نیوز، علی فراهانی شنبه ۲۱ آبان‌ماه در نشست خبری به مناسبت برگزاری بیست‌وچهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، اظهار کرد: در ۲۴ سال گذشته، خیرین مدرسه‌ساز بیش از ۳۵۰ پروژه را در استان ساختند و سه برابر آن نیز توسط دولت ساخته شده اما همچنان بیش از ۱۷۰۰ کلاس درس کم داریم. باید در این کار عجله شود و خیرین جدید پیدا کنیم تا مشکلات حل شود چون همچنان به مدرسه سازی نیاز داریم.

فراهانی با بیان اینکه نیم میلیون خیر مدرسه‌ساز در کشور وجود دارد، تصریح کرد: ۳۰ تا ۳۵ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است. در سطح استان همدان نیز با بیش از ۹۰۰ خیر در ارتباط هستیم که با عناوین مختلفی به ما کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۹ خیر مدرسه‌ساز استان همدان در خارج از کشور ساکن هستند که تا الان، پنج مدرسه ساختند و چهار مدرسه نیز در دست اقدام است‌.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان یادآوری کرد: خیرین مدرسه‌ساز استان همدان در سال ۱۴۰۰، شصت میلیارد تومان تعهد داشتند که به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده و امیدواریم در این همایش به بیش از ۸۰ میلیارد تومان برسد.

فراهانی ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ پروژه با ۴۵۰ کلاس درس و اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومانی در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خیرین ما بنیاد برکت است که ۸۱ پروژه با ۴۱۵ کلاس داشته است. ۵۷ پروژه انجام شده و ۲۴ در دست اجراست.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تاکید کرد: خیرین انسان‌های فرهیخته و آگاهی بودند که راه درست را تشخیص دادند چون ساخت مدارس، بنیان ارتقای دانش و آگاهی برای بچه‌هاست. توسعه پایدار و موفقیت ما در آینده بستگی به بچه‌هایی دارد که در مدارس تربیت می‌شوند.  

فراهانی ادامه داد: انتظار داریم سیاست آموزش و پرورش به صورتی باشد که پرورش در اولویت قرار بگیرد چون خیلی باید در این زمینه کار شود و دانش‌آموزان باید افراد آگاهی باشند و خیلی بیشتر از چیزی که در دروسشان است، اطلاعات داشته باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید