کد خبر:33747
پ

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده بین این وزارتخانه و کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یکی از اهداف این تفاهم‌نامه، همکاری برای ایجاد ۱۲۰ هزار شغل پایدار است.

به گزارش روزانه نیوز سید جواد ساداتی نژاد در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری مشترک بین وزارت جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: امروز تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی منعقد شد تا بتوانیم مددجویان عشایر و روستایی این نهاد را از داشتن شغل پایدار بهره‌مند کنیم.

وی افزود: کمیته امداد در حوزه های کشاورزی و دامپروری در کشور فعالیت دارد و بخشی از کار آن هم در خصوص مددجویان کمیته امداد است که در زیربخش های حوزه کشاورزی فعال هستند. مقرر شد در زمینه اشتغالزایی کار مشترکی را با کمیته امداد داشته باشیم.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: در این طرح دو بخش برنامه‌ریزی و اقدام مشترک در حوزه تقویت امنیت غذایی کشور با توجه به ظرفیت های کمیته امداد در حوزه اقتصادی، کشاورزی و دامپروری و بخش اشتغالزایی و کارآفرینی مددجویان کمیته امداد در حوزه اشتغال پایدار برای ۱۲۰ هزار طرح هدف گذاری شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش های کمیته امداد و وزارت جهاد کشاورزی شاهد اتفاقات خوبی در این دو بخش باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در این تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی متعهد شده است در تمام زیربخش های حوزه کشاورزی اعم از دامپروری، شیلات، گلخانه، نوغانداری و گیاهان دارویی به ممدجویان کمیته امداد خدمات مهارتی آموزشی و ترویجی بدهد و از ظرفیت سازمان تات استفاده کند و در زمینه یارانه برای نهال و بذر و کمک های فنی و اعتباری به مددجویان خدمات ارائه کند.

ایجاد ۱۲۰ هزار اشتغال با کمک وزارت جهاد کشاورزی

«سیدمرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم با بیان اینکه دولت سیزدهم یار محرومین و مستضعفین است، گفت: روز گذشته جشن ۵۴۶ نفر از مددجویان رتبه‌دار در دانشگاه فرهنگیان را برگزار کردیم که ۳۳۵ هزار نفر از آنها در مناطق محروم و روستایی بودند.

وی ادامه داد: ما در مناطق محروم و روستایی ۶ هزار نخبه، ۵۱ هزار دانشجو و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز مددجو داریم که در سرنوشت کشور تعیین کننده خواهند بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: کمیته امداد باید در سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کند و با این تفاهم‌نامه، حداقل ۱۲۰ هزار اشتغال ایجاد خواهد شد.

بختیاری گفت: ما به کمک وزارت جهاد کشاورزی ۶ گروه تحقیقاتی در استان های فارس و خوزستان را برای سم پاشی و کودپاشی از طریق پهپاد آموزش داده‌ایم که مشغول به کار هستند.

وی افزود: تاکنون کمک های ارزشمندی انجام شده اما این تفاهم نامه بسیار استثنایی خواهد بود و کمیته امداد را در رسیدن به اهداف خود کمک خواهد کرد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید