واقعیت‌های جامعه با جهاد تبیین برای جوانان بازگو شود"/>
کد خبر:40016
پ

واقعیت‌های جامعه با جهاد تبیین برای جوانان بازگو شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: امروز باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تحقق جهاد تبیین، واقعیت های جامعه را به نسل جوان بازگو کنیم. به گزارش روزانه نیوز، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز سه شنبه در جمع مداحان اهل بیت(ع) با بیان اینکه در حوادث اخیر نسل نوجوان و […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: امروز باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تحقق جهاد تبیین، واقعیت های جامعه را به نسل جوان بازگو کنیم.

به گزارش روزانه نیوز، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز سه شنبه در جمع مداحان اهل بیت(ع) با بیان اینکه در حوادث اخیر نسل نوجوان و جوان ما آسیب دیدند اظهار داشت: برای حل مساله اعتراض، خیابان مشکل را رفع نمی‌کند بلکه مشکلات دیگری نیز ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی از موارد جوانان از برخی از مسائل و مشکلات گله‌مند هستند و اعتراض دارند تصریح کرد: کسی از بیرون به دنبال حل مشکلات ما نبوده و نیست، بلکه خود ما باید در داخل کشور مشکلاتمان را با کمک یکدیگر برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: این وظیفه ما است که اجازه ندهیم اعتراض به سمت بعضی از رفتارها و ناهنجاری‌ها حرکت کند و لذا یکی از مصادیق تبیین، این است که نشان دهیم هیات های مذهبی مطالبه‌گر بوده و اعتراض و مطالبه خود را با عقلانیت همراه ‌کنیم.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: بسیاری از جمعیتی که در هیات‌ها حضور دارند و اشک می‌ریزند، همین افراد خاکستری هستند که شاید ظاهر متفاوتی دارند، بنابراین باید با فعالیت فرهنگی در این عرصه ورود کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه امروز اهمیت جهاد تبیین بر کسی پوشیده نیست، گفت: در این عرصه اطلاعات مورد نیاز به افرادی که تریبون دارند، ارائه شود تا دست آنها از مطالب سودمند پر باشد.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه محتوایی که مطرح می‌شود نباید فقط به فضای مجازی بسنده شود ادامه داد: مخاطب بهتر از ما دسترسی به این مطالب دارد، بنابراین باید تحلیل‌هایی فراتر از این مطالب و اطلاعاتی در رابطه با طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان به صاحبان تریبون ارائه شود.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا بعضی از معضلات را در کشور با استفاده از ابزارهای خود ایجاد کند تصریح کرد: باید بدانیم که در برابر جبهه دشمن و استکبار، ما دارای قدرت جذبه‌ اهل بیت(ع) هستیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بی شک این ظرفیت در جامعه‌ مداحان وجود دارد که بتوانند تاثیرگذاری‌های فراوانی در جامعه داشته باشند گفت: مداحان اهل بیت(ع) نباید هنر ارایه مطلب و ماهیت مطالب خود و قدرت جذبه‌ اهل بیت(ع) را دست کم بگیرند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه امروز باید در صدد احیای امر اهل بیت(ع) باشیم تصریح کرد: تلاش کنیم تا مصداق این دعای اهل بیت(ع) باشیم که فرمودند، خداوند رحمت کند کسی که امر ما را احیا می‌کند.

وی با اشاره به ارائه برنامه های فرهنگی در برخی از مساجد یادآور شد: گاهی از اوقات هیات امنا اجازه ورود نسل جوان و افراد دیگر را به مجموعه حسینیه‌ها و مساجد نمی‌دهند این در حالی است که این مکان ها باید با برنامه های فرهنگی و هنری جوانان را جذب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مرکز امور رسیدگی به مساجد با تمام توان در حال فعالیت است اظهار داشت: برخی از مساجد دارای ظرفیت باید شناسایی شود تا با تجهیز آن به وسایل ورزشی، امکان استفاده جوانان از این ظرفیت ها فراهم شود.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه برگزاری روضه را تنها به هیات و خیمه‌ها محدود نکنیم گفت: این زمینه را در مدارس برای نوجوان‌ها و با حضور نسل جوان برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه ویژگی‌های حضرت زهرا(س) را باید به دختران جامعه معرفی کنیم اظهار داشت: زمان آن است که جایگاه واقعی بانوان که در اسلام بر آن تاکید شده را در مدارس و برای نسل جوان تبیین کنیم./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید