کد خبر:639
پ

تیم ملی والیبال ایران برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو مسابقات قاره‌ای را پیش رو دارد.

به گزارش تیترشهر : مسابقات مرحله اول انتخابی المپیک  ۲۰۲۰ توکیو از ۱۸ تا ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ در ۶ گروه چهار تیمی برگزار شد که تیم ملی ایران در گروه E این مسابقات حضور داشت، اما با باخت برابر روسیه میزبان از راهیابی به توکیو بازماند تا ایران خود را برای صعود از بازی‌های قاره‌ای آماده کند.

به این ترتیب ملی‌پوشان والیبال ایران برای صعود به المپیک یک شانس دیگر را از طریق مسابقات قاره‌ای دارند. مسابقات قهرمانی آسیا از ۲۲ تا ۳۰ شهریور ماه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد. ۸ تیم برتر قهرمانی آسیا به مسابقات مرحله نهایی انتخابی‌های المپیک در قاره آسیا صعود می‌کنند و این ۸ تیم باید از ۶ دی ماه سال جاری در چین به مصاف یکدیگر بروند تا در نهایت قهرمان مسابقات، به عنوان نماینده قاره آسیا راهی المپیک شود.

سخت‌ترین رقبای ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک قاره‌ای را می‌توان تیم‌های چین (میزبان)، استرالیا و حتی قطر چند ملیتی اعلام کرد. حساسیت این مسابقات از آن جهت بسیار بالا است که طبق اعلام فدراسیون جهانی تنها یک تیم از هر قاره می‌تواند جواز حضور در المپیک را از طریق مسابقات گزینشی قاره ای کسب کند. پس تیم ملی ایران برای اینکه بتواند راهی توکیو شود باید میان ۸ تیم برتر آسیا مقام نخست را کسب کند. (ژاپن به دلیل میزبانی المپیک، سهمیه حضور در بازیهای ۲۰۲۰ را دارد.)

امیر خوشخبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران نیز در مورد مسابقات انتخابی المپیک قاره‌ای و شانس صعود ایران گفت: قطعا شرایط راحتی برای تیم ملی ایران وجود ندارد و از پیش صعود کرده نیستیم. با بازی‌هایی که چین و استرالیا در رقابت‌های مرحله اول انتخابی از خود به نمایش گذاشتند، مطمئنا رقبای ساده‌ای نخواهند بود. قطر نیز احتمالا با بازیکنان چند ملیتی خود برای کسب سهمیه وارد مسابقات خواهد شد که کار را سخت می‌کند. امیدوارم عملکرد خوبی داشته و بتوانیم سهمیه المپیک را برای ایران کسب کنیم.

در ادامه نگاهی داریم به عملکرد رقبای ایران در مرحله نخست انتخابی المپیک:

عملکرد چین در گروه F مرحله نخست انتخابی المپیک:
چین ۲ – ۳ آرژانتین (۲۵-۱۹، ۲۲-۲۵، ۲۱-۲۵، ۲۵-۱۸ و ۹-)
چین ۳ – ۱ فنلاند (۲۵-۱۶، ۲۶-۲۴ و ۲۵-۲۰)
چین ۲ – ۳ کانادا (۲۶-۲۴، ۲۱-۲۵، ۱۷-۲۵، ۲۵-۲۳ و ۱۵-۱۷)
هدایت تیم ملی والیبال چین را لوزانو سرمربی سابق تیم ملی ایران بر عهده دارد که به عقیده تعدادی از کارشناسان همین موضوع می‌تواند کار را برای تیم ملی ایران در دیدار با چین سخت‌تر کند. ناصر شهنازی در این مورد گفت: مطمئنا حضور لوزانو روی ترکیب چین کار را سخت‌تر از قبل می‌کند. به همین دلیل امیدوارم تیم ملی ایران برای این مسابقات با برنامه‌ای بهتر وارد تورنمنت شود تا کسب سهمیه کنیم.

عملکرد استرالیا در گروه C مرحله نخست انتخابی المپیک:
استرالیا ۱ – ۳ صربستان (۲۸-۲۶، ۱۹-۲۵، ۱۹-۲۵ و ۳۰-۳۲)
استرالیا ۲ – ۳ ایتالیا (۲۵-۲۱، ۱۹-۲۵، ۲۶-۲۴، ۱۷-۲۵ و ۱۳-۱۵)
استرالیا ۳ – صفر کامرون (۱۷-۲۵، ۱۶-۲۵ و ۱۸-۲۵)
همچنین شهنازی پیشکسوت والیبال ایران درباره دیدار با استرالیا نیز گفت: این تیم عملکرد قابل قبولی در رقابت‌های مرحله نخست انتخابی المپیک داشت و نشان داد که برای کسب سهمیه مصمم است بنابراین نمی‌توان کار را برابر استرالیا تمام شده دانست و بهتر است کادرفنی تیم ملی ایران برنامه دقیقی برای موفقیت در رقابت‌های قاره‌ای تدوین کند.

۶ تیم صعود کردند، ۵ سهمیه باقی مانده

از مسابقات مرحله اول ۶ تیم به المپیک صعود کردند و تکلیف ۵ تیم دیگر در مسابقات قاره ای مشخص می‌شود تا به همراه ژاپن میزبان، ۱۲ تیم حاضر در المپیک را تشکیل دهند.

تیمهایی که تابحال صعود کرده اند، به ترتیب زیر هستند:

برزیل، گروه A

آمریکا، گروه B

ایتالیا، گروه C

لهستان، گروه D

روسیه، گروه E

آرژانتین، گروه F

منبع:ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید