کد خبر:43738
پ

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان از ورود نماینده ولی فقیه در استان به مسئله تاسیس و راه‌اندازی مرکز جامع اُتیسم خبرداد.

غلامرضا فریدونی در گفت‌وگو با پایگاه خبری روزانه نیوز، در رابطه با تاسیس و راه‌اندازی  مهم‌ترین مرکز مورد نیاز افراد دارای اختلال اُتیسم در استان، اظهار کرد: درخصوص ایجاد مرکز جامع اُتیسم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ورود پیدا کردند تا با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها این مرکز دایر گردد.

وی همچنین از احتمال حضور بیش از هزار همدانی دارای اختلال اُتیسم در استان خبرداد و گفت: براساس آمار ارائه شده ازسوی انجمن اُتیسم همدان، تعداد کودکان مبتلا به این بیماری دارای پرونده، ۳۶۰ نفر است؛ اما برآورد می‌شود که این رقم بالاتر از ۱۰۰۰نفر در استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه خدمات ارائه شده توسط انجمن اتیسم به‌عنوان تنها موسسه ارائه کننده خدمات به این بیماران شامل غربالگری، تشخیص، مشاوره، درمان و دارو است، اظهار کرد: این انجمن جهت غربالگری بیماری، ابتدا تست اولیه از افراد مشکوک گرفته و بعد از تشخیص، مراحل مشاوره و درمان را شروع می کند.

فریدونی ادامه داد: بدین منظور سایتی جهت طراحی شده است که افراد با مراجعه به آن ضمن اطلاع از خدمات ارائه شده و اخبار انجمن اقدامات اولیه برای تشخیص بیماری را انجام می دهند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه روانپزشکان انجمن اتیسم به صورت هفتگی ۲۰ کودک را معاینه ونیازهای دارویی آن‌ها را تجویز کرده و در صورت نیاز به کمک مالی هزینه دارو توسط انجمن پرداخت می‌شود، گفت: در کنار خدمات درمانی و مشاوره ایی ارائه شده، انجمن ماهانه به خانواده‌هایی که نیاز به کمک مالی دارند کمک معیشتی و اقتصادی ارائه می کند.

وی افزود: این انجمن ضمن عقد قرارداد با مراکز درمانی تخصصی، خانواده‌های عضو انجمن را با کارت الکترونیکی جهت دریافت تخفیف به مراکزمورد نظر معرفی می نماید.

فریدونی یادآور شد: از دیگرفعالیت‌های این انجمن، برگزاری دوره‌های آموزشی، مشاوره ای و تاب آوری ویژه خانواده ها است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید