کد خبر:31279
پ

وزیر امورخارجه سوریه با انتقاد از اینکه برخی کشورها مسئله پناهندگان سوری و بازگشت آنها را سیاسی می کنند از کمک های ایران، روسیه و سازمان ملل برای بازگرداندن این افراد به سوریه قدردانی کرد.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از پایگاه خبری پرنسا لانینا، فیصل مقداد وزیر امورخارجه سوریه در یک نشست دوجانبه با روسیه در دمشق ابراز تاسف کرد که برخی کشورها مسئله پناهندگان و آوارگان سوری را سیاسی می کنند و فشارهایی می آورند که مانع از بازگشت آنها به خانه شوند.

وی در ادامه به طور مشخص به کنفرانس بروکسل درباره سوریه اشاره کرد و گفت که در این گردهمایی که بدون حضور دولت سوریه و حتی مشورت با دمشق برگزار شد، بودجه‌های عظیمی از سوی شرکت کنندگان در این رویداد به دولت های کشورهای میزبان پناهندگان اختصاص داده شده که هدف آنها جلوگیری از بازگشت یا اسکان مجدد سوری‌ها به کشور خود است.

وی در ادامه گفت که دولت سوریه با منابع بسیار محدود کارهای فشرده ای را برای تسهیل بازگشت آوارگان و ایجاد شرایط مناسب برای زندگی آنها با همکاری کشورهای دوست همچون روسیه، ایران، چین  و سازمان ملل و سازمان های غیر دولتی انجام می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه همچنین پیامدهای اقدامات یکجانبه تحمیل شده به دولت دمشق و مردم سوریه از سوی کشورهای غربی و ادامه اشغال سوریه و سرقت نفت، گاز، گندم  و آب این کشور توسط آمریکا و متحدانش را فاجعه بار توصیف کرد./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید