کد خبر:34002
پ

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص مشارکت کارکنان در شوراهای دانشگاه‌ها و مجامع تصمیم‌گیر گفت: آیین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها در حال بازبینی است. در آیین نامه جدید در کنار شوراهای موجود، شورایی نیز به عنوان شورای اداری مالی در دانشگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

به گزارش روزانه نیوز، محمدعلی زلفی‌گل در دیدار با اعضای شورای صنفی کارکنان دانشگاه‌های کشور افزود: شورای اداری و مالی در دانشگاه ها به مسائل خاص کارکنان و امور اداری مالی آنان می پردازد.

وی اظهار داشت: کارکنان دانشگاه‌ها از اقشاری هستند که نسبت به دانشجویان و اعضای هیات علمی، ماندگاری بیشتری در محیط دانشگاه‌ها دارند و به نوعی حافظه جمعی و تاریخ شفاهی دانشگاه هستند؛ بنابراین دانشگاه را خانه خود می‌دانند و نقش مهمی در اجرای وظایف و مأموریت‌های دانشگاه دارند.

وزیر علوم تاکید کرد: باید شرایطی در دانشگاه‌ها ایجاد شود که کارکنان و اعضای هیات علمی با روحیه، شور و نشاط و انگیزه بالا در محل فعالیت خود حضور یابند و با جدیت و فارغ از دغدغه ها، نقش تربیتی خود را در خدمت به دانشجویان که امانت‌های جامعه هستند، انجام دهند.

وی پس از استماع سخنان اعضای شورای صنفی مرکزی کارکنان دانشگاه ها گفت: مطالبات کارکنان دانشگاه‌ها به گونه‌ای مطرح شود که در راستای منافع عمومی جامعه باشد و تفاوت‌های بین افراد و دانشگاه‌ها از نظر کارایی و اثربخشی هم در نظر گرفته شود.

وزیر علوم تاکید کرد: در کنار تجربه و سوابق تحصیلی باید کارایی اعضای هیات علمی و کارکنان در تحقق نقش علمی دانشگاه‌ها هم لحاظ شود و علاوه بر آن شرایط خاص هر دانشگاه از نظر قرارگیری در مناطق محروم یا میزان ارتباط با جامعه، داشتن قراردادهای پژوهشی و درآمد اختصاصی بیشتر هم لحاظ شود.

زلفی‌گل، در پاسخ به یکی از تقاضاهای مطرح شده در نشست مبنی بر استفاده از اراضی دولتی برای مسکن کارکنان گفت: اراضی دانشگاه ها متعلق به نسل آینده است و دانشگاه‌ها برنامه‌های مختلفی برای آن در نظر گرفته‌اند ولی اگر تعاونی‌های مسکن دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی می‌توانند از زمین‌های در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن یا سایر اراضی دولت برای موضوع تامین مسکن استفاده کنند، این اقدام مورد حمایت مسئولان دانشگاه و وزارت علوم است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید