کد خبر:33844
پ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف و توطئه های شوم دشمنان علیه انقلاب اسلامی ایران از طریق جنگ نرم و رسانه ای تصریح کرد : از آنجایی که اساس مبارزه ما از جنس فرهنگی است لذا نباید از اهداف شوم و توطئه های دشمنان در جبهه فرهنگی و جنگ نرم غافل شویم.

به گزارش روزانه نیوز محمد مهدی اسماعیلی در مراسم یادبود عروج زنده یاد محمد سعید جباری مجاهد انقلابی عرصه فرهنگ و رسانه در سالن سوره مهر حوزه هنری با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: در یک دهه اخیر و بعد از اتفاقات سال ۸۸ یک حرکت جهادی انقلابی ناظر به مبارزه علیه موضوع فتنه تاریخی به عنوان بحث افسران جنگ نرم، یک جریان خودجوش آتش به اختیار از جوانان وارسته که دغدغه آنها نظام و امت بود شکل گرفت. رابطه آنها از یک طرف دلی و ولایی  و از طرفی دیگر جنس کار آنها با کار اداری متفاوت بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد : جوانان انقلابی در دهه نخست انقلاب اسلامی، حضور در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با نیت ادای تکلیف شرعی وارد میدان شده و بعد ایمانی را به مرحله ظهور رساندند.
اسماعیلی با ذکر این نکته که هیچ چیزی عامل آن همه حماسه آفرینی های بزرگ در عرصه های مختلف بجز عشق و علاقه به امام راحل و نظام و رهبری نبود، اظهار داشت : همه این موارد را می توان در وصیتنامه های شهدا خواند.
به گفته اسماعیلی، عنصر عشق به ولایت، عشق به ادامه مسیر اسلامی و اعتلای پرچم توحید مجاهدان و جوانان انقلابی را به میدان آورده بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دهه چهارم انقلاب اسلامی این عناصر در حوزه فرهنگ نمود پیدا کرد، گفت: جوانان انقلابی در ادامه مسیر با همان روحیه انقلابی نه تنها کمتر نشد، بلکه روحیه ای جهادی مضاعف خدمات فراوانی را به نظام فرهنگی و دینی کردند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه نباید به کارهای انجام گرفته بسنده کرد و در عین حال از عظمت کارهای انجام گرفته غفلت شود و جوانان انقلابی باید با همان روحیه انقلابی و جهادی ادامه مسیر دهند.
اسماعیلی در ادامه با اشاره به ویژگی های وجودی و شخصیتی زنده یاد سعید جباری به عنوان مجاهد انقلابی عرصه فرهنگ و رسانه، گفت: جباری یکی از رویش های انقلاب بود.
عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه با اشاره به مجاهدت های زنده یاد سعید جباری، ابراز امیدواری کرد: با ادامه مسیر افرادی مانند جباری، رهروان خوبی باشیم که بتوانیم اتفاقات خوبی را در جهت زنده نگه داشتن انقلاب و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم بزنیم.
اسماعیلی در عین حال اظهار داشت: به برکت حرکتی که این بزرگواران آغاز کرده اند بتوانیم با عزم و اراده جهادی شاهد اعتلای فرهنگی دینی قدرتمندی جریان انقلاب در عرصه مبارزه با دشمنان انقلاب در عرصه رسانه ای و جنگ نرم باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور، تصریح کرد: اساس مبارزه ما از جنس فرهنگی است و از طرفی نیز حرکت دشمن علیه انقلاب اسلامی هم از موضع فرهنگی می باشد، لذا نباید مشکلات اقتصادی مانعی شود تا ما از اهداف شوم و توطئه های دشمنان در جبهه فرهنگی و جنگ نرم غافل شویم.
به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظام دینی وظیفه اش اعتلا و توسعه فرهنگی است که باید با حضور و حمایت همه جانبه در جهت نیل به اهداف آن تلاش کنیم.
اسماعیلی در ادامه با یادبود و گرامیداشت یاد و خاطر زنده یاد محمد سعید جباری، برای آن فقید سعید از خداوند غفران الهی و برای خانواده وی سلامتی و طول عمر با عزت از خداوند متعال مسئلت و ابراز امیدواری کرد: فرزندان زنده یاد سعید جباری با قدرت هر چه بهتر راه پدر عزیزشان را ادامه دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از دست اندرکاران و جهادگران انقلابی این مراسم، گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همه امکانات در خدمت جبهه فرهنگی انقلاب هستیم.
در ادامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و پدر زنده یاد سعید جباری از کتاب دوم شخص مفرد رونمایی شد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید