کد خبر:40185
پ

شرکت ملی نفت ایران در حالی اقدام به میزبانی از مستندسازان و مدیران صداوسیمایی کرده که گویا از وضعیت حقوق و دستمزد کارگران عملیاتی خود بی‌خبر است.

به گزارش روزانه نیوز از «روزنفت»، روابط عمومی شرکت ملی نفت برای اختتامیه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند در عسلویه، از جیب بیت‌المال ولخرجی نموده و برای ۱۰۰ نفر از مدیران صداوسیما و مستندسازان، بلیط پرواز رفت و برگشت تهیه کرده است. همچنین اسکان این مهمانان در مجموعه رفاهی شیرینو (متعلق به نفت) بوده است و مقرر شده به برگزیدگان بخش محیط زیست، جایزه ویژه نیز اهدا گردد.

این ولخرجی از جیب بیت‌المال، درحالی رخ داده که در مجموعه‌های وزارت نفت کماکان سطح پایین حقوق و دستمزد کارگران عملیاتی در بدترین شرایط آب و هوایی، سبب تلخکامی و بروز اعتراضات و مشکلات عدیده گردیده است و کارکنان این شرکت کماکان در پی اجرای ماده ١٠ قانون نفت در مورد خود هستند.

طبق اسنادی که به دست روزنفت رسیده، مجید بوجارزاده، مدیر روابط عمومی شرکت نفت، با نامه درخواست شبکه مستند، موافقت کرده است.

هزينه سنگین اسكان، پذيرايي و حمل و نقل از اين تعداد مهمان غیرنفتی! بر عهده «شركت پتروشیمی پازارگاد» زير مجموعه هلدينگ خليج فارس (به مديرعامل علي عسگري رئيس سابق صدا و سيما) بوده است.

ورود علی عسگری به‌عنوان یک مدیر غیرنفتی و غیرمتخصص در این حوزه، با اعتراضات گسترده و حواشی فراوانی روبرو شد و همواره یکی از نقاط ضعف مهم جواد اوجی (وزیرنفت) در مقابل مجلس‌نشینان بوده است.

سوال اینجاست که نقش علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در برگزاری و انجام این تعامل ناسازگار، غیرمتعارف، پرهزینه و حاشیه‌ساز چیست؟ و چه توضیحی به خانواده بزرگ نفتی با این همه گلایه‌مندی دارد؟

سوال دیگر اینکه؛ آیا انجام این هزینه سنگین برای «شبکه مستند» که شاید از حیث مخاطب در قیاس با سایر شبکه‌های صداوسیما، ضعیف‌تر است، منطق خاصی دارد یا سفارشی و دستوری است یا نوعی تهاتر برای پوشش ضعف عملکرد شرکت ملی نفت ایران در تولید و صادرات نفت و گاز می باشد؟

انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با جدیت به موضوع ورود پیدا کنند و پشت‌پرده احتمالی این دست اقدامات بطور شفاف بیان شود و همچنین روابط عمومی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران نیز ضمن پاسخگویی، به تشریح موضوع و چرایی آن بپردازند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید