کد خبر:37612
پ

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت:  وضعیت باغ ویلاها و چاه‌های غیر مجاز باید مشخص شود.

به گزارش روزانه نیوز، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی پنجشنبه در جلسه‌ای با مدیر کل و معاونین جهاد کشاورزی استان همدان؛ گفت: ای کاش جهاد را از کشاورزی جدا نمی‌کردند و امروزه نیز به این نتیجه رسیده‌اند که نباید این چنین می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به چهار فصل بودن کشور و قابلیت کشاورزی در کل طول سال بنابراین باید این موضوع بیشتر مورد توجه واقع شود؛ اظهار کرد: متأسفانه اغلب فعالیت‌ها پیوست رسانه‌ای ندارد لذا پیگیری نمی‌شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به عدم پیوست مطالعاتی جهاد کشاورزی و توسعه شهری و صنایع اشاره کرد و گفت: وضعیت باغ ویلاهای و چاه‌های غیر مجاز، باید مشخص شود.

حجت الاسلام فلاحی افزود: بر چه اساسی دیوار کشی تغییر کاربری محسوب نمی‌شود. این موضوع باید به صورت شفاف مشخص شود.

وی ادامه داد: باید نشست مشترکی بین دستگاه‌های مسئول بخش کشاورزی مانند جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، محیط زیست داشته باشیم تا پیشنهادهای بخش کشاورزی، تغییر الگوی کشت و… هم اندیشی و هم افزایی شود.

حجت الاسلام فلاحی گفت: ضمن ارائه الگویی برای تولید، باید در روند تولید نیز نظارت شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به کویری شدن دو شهر استان باید تغییر الگوی کشت رعایت شود و به همین منظور آموزش‌هایی ارائه داد، خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث مطالعاتی و آموزشی باید پیوست فرهنگی و اجتماعی نیز داده شود.

حجت الاسلام فلاحی گفت: در روایات داریم ملتی که آب و خاک دارد و فقیر است از رحمت خدا به دور است بدین سان، باید فکر شود که چگونه از این سرمایه‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های سیاسی و اجتماعی در آموزش و پرورش است؛ اضافه کرد: هم اکنون این وزارت خانه خود با کمبود ۲۶۰ هزار معلم مواجه است و وزارت خانه نمی‌تواند این تعداد معلم را تأمین کند؛ البته ۱۰۰ هزار معلم تا مهرماه جذب می‌شود که به همین تعداد معلم بازنشسته می‌شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه در چندسال اخیر جذب دانشگاه فرهنگیان از ۲۵ هزار دانشجو به ۳ هزار تقلیل یافته؛ طبق منویات مقام معظم رهبری ۷۰ درصد یافته‌های علمی مطابق با نیازهای اساسی کشور نیست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید