کد خبر:39563
پ

مدیرکل بیمه سلامت همدان از حمایت درمان ناباروری خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۶۰۰  میلیون تومان بابت هزینه درمان نازایی و ناباروری ۳۲۷ زوج نابارور در استان همدان پرداخت شده است.

دکتر فریبرز با بیان اینکه اقدامات درمانی برای حل مشکل ناباروری در تمام دنیا گرانقیمت است، اظهار کرد: بیمه‌ها می‌توانند با پوشش خدمات باعث کاهش پرداختی از جیب بیماران شوند در غیر این‌صورت درمان ناباروری برای بسیاری از زوجین نابارور غیرقابل دسترس خواهد بود.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی نازایی و ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است، تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می‌توانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بیمه شدگان با مراجعه به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد ۱۰ درصد تعرفه دولتی هزینه‌های درمانی نازایی و ناباروری را براساس ضوابط مربوطه پرداخت می‌کنند، یادآور شد: بیمه سلامت بقیه هزینه‌های مربوط به درمان این افراد را پرداخت می‌کند.

نیاستی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از  ۶۰۰  میلیون تومان بابت هزینه درمان نازایی و ناباروری ۳۲۷ زوج نابارور در استان همدان پرداخت شده است، افزود: این رقم در مقایسه با  سال گذشته رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۳۴ میلیون تومان برای ۱۳ زوج نابارور پرداخت شده که این عدد در سال‌جاری به بیش از ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه آمارها حاکی از آن است که مراجعات برای درمان ناباروری در استان افزایش پیدا کرده که نشان از حمایت‌های مالی بیمه سلامت دارد، تصریح کرد: خوشبتانه آمار موفقیت خدمات ناباروری در استان همدان از میانگین کشوری کمی بالاتر است.

نیاستی همچنین با بیان اینکه پوشش بیمه درمان مادران باردار و فرزندان آنها نیز از اوخر سال گذشته توسط بیمه سلامت انجام می‌شود، یادآور شد: مادران بارداری که هیچ نوع پوشش بیمه ای ندارند می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند. این پوشش بیمه‌ای برای مادران باردار تا پایان شیردهی و فرزندان آنها خواهد بود./ایسنا

کلیدواژه : بیمه سلامتدرمان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید