کد خبر:30248
پ

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: شورایی در دیوان عدالت اداری با عنوان شورای حمایت از تولید و رفع موانع تشکیل شد و یکی از وظایف اصلی این شورا این است که پرونده‌های مرتبط با حمایت از تولید و رفع موانع را شناسایی و خارج از نوبت رسیدگی کنیم.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از دیوان عدالت اداری، آیین بهره برداری از سامانه‌های رایانه‌ای دیوان عدالت اداری امروز صبح با حضور رئیس دیوان عدالت اداری و معاونان وی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مصدق با بیان اینکه در اجرای سند تحول قضایی یکی از برنامه‌های بسیار مهم هوشمندسازی قوه قضاییه است گفت: دیوان عدالت اداری نیز در اجرای سند تحول برنامه‌های هوشمندسازی را در دستور کار خود قرار داده است. برنامه‌هایی که از قبل بوده آن‌ها را به روزرسانی می‌کند و برنامه‌های تأسیسی و جدید را امروز اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم برکات این تحولات را در آینده مشاهده خواهند کرد، ادامه داد: چند سامانه امروز افتتاح می‌شود که یکی از آن‌ها که از قبل هم بود و امروز تکمیل می‌شود موضوع دادخواست‌ها و درخواست‌هایی است که مردم از دیوان عدالت اداری دارند. برای تسهیل امور مردم و اینکه به دیوان عدالت اداری به صورت حضوری مراجعه نکنند سامانه طراحی شده و می‌توانند در منزل درخواست‌ها و دادخواست‌های مربوط به شعب بدوی، تجدید نظر، اجرای احکام، درخواست ماده ۷۹ و مواردی از این قبیل را مطرح کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: پس از آن از طریق سیستم و از طریق پیامک مطلع خواهند شد که خواسته آن‌ها در کدام شعبه مطرح رسیدگی است، چه زمانی شعبه بدوی، چه زمانی شعبه تجدیدنظر و نهایتاً کاملاً مطلع خواهند بود که درخواست آن‌ها در چه مرحله‌ای است؟

مصدق افزود: سامانه دوم که امروز باتوجه به شعار سال افتتاح می‌شود درگاهی با عنوان حمایت از تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی است. از روزی که کارم را دیوان شروع کردم بر این موضوع تاکید کردم که پرونده‌های مربوط به تولید در دیوان عدالت شناسایی شود و در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: شورایی در دیوان عدالت اداری با عنوان شورای حمایت از تولید و رفع موانع تشکیل شد و یکی از وظایف اصلی این شورا این است که پرونده‌های مرتبط با حمایت از تولید و رفع موانع را شناسایی و خارج از نوبت رسیدگی کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: سامانه سوم که امروز افتتاح می‌شود سامانه جستجوی طبقه‌بندی آرای هیأت عمومی است. این سامانه هم برای همکاران قضایی ما و هم برای حقوقدانان جامعه و آن‌هایی که بحث پژوهشی و تحقیقاتی دارند موضوع بسیار مهمی است و حقوقدانان در هر کجا می‌توانند از این سیستم استفاده کنند.

مصدق اضافه کرد: سامانه بعدی هم آرای صحیح است که با تکمیل این رای صحیح در حقیقت به اتقان آرا در دیوان عدالت اداری و هم مشکلات مردم رفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: دیوان عدالت اداری همه اقداماتش را با پشتیبانی علمی و تحقیقی انجام می‌دهد و هر کاری که انجام می‌دهیم باید سند پشتیبان علمی، تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشد. بنابراین برنامه‌ریزی‌های میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت را با همکاری قضات مجرب در مجموعه دیوان عدالت اداری انجام دادیم و تا پایان سال اقداماتی که در خصوص شعار سال یعنی حمایت از تولید و رفع موانع صورت گرفته است را گزارش خواهیم داد.

در پایان این مراسم این سامانه‌ها با نام حضرت علی بن موسی رضا (ع) افتتاح شد./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید