کد خبر:44647
پ

 

مدیر پایگاه تاریخی هگمتانه از تملک حدود ۱۹ پلاک در این عرصه تاریخی خبر داد و گفت: به همین منظور با راه و شهرسازی صحبت‌هایی شده است.

به گزارش روزانه نیوز، صاحب محمدیان‌منصور بیان کرد: در حال حاضر با سه دسته از بازاریان چالش داریم؛ گروه اول بازاریان راسته حاج فضل‌الله هستند که این چالش عمدتا به علت ناآگاهی آنها از ثبت جهانی است.

وی ادامه داد: گروه دیگر کسبه بازار آهن‌فروشان هستند که مسیر جایگزین برای تردد آنها در نظر گرفته شده و مشکلی برای عبور و مرور آنها به وجود نمی‌آید و با آگاه‌سازی این چالش نیز قابل حل است.

محمدیان‌منصور اضافه کرد: دسته سوم مالکان حدود ۱۹ پلاک در عرصه هگمتانه هستند که پلاک‌ها باید تملک شوند و به همین منظور با راه و شهرسازی صحبت شده که برای تملک آنها کمک کند و اگر عملی شود چالش جدی با بازاریان نخواهیم داشت و اگر این اقدام صورت نگیرد با مصوبه‌ای در میراث‌فرهنگی این مشکل حل می‌شود. 

وی درباره اقدامات صورت گرفته در محوطه تاریخی هگمتانه برای آماده‌سازی ثبت جهانی نیز اظهار کرد: مقرر شده تمامی کارگاه‌های کاوش در هگمتانه به صورت صندوقچه‌ای حفاظت شود که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

مدیر پایگاه تاریخی هگمتانه تصریح کرد: یکسان‌سازی نیمکت‌های محوطه، تخریب غرفه‌های نامانوس و نامتوازن صنایع دستی در ورودی هگمتانه، نمایان شدن ۱۲ مسیر گردشگری جدید در محوطه، مرمت کارگاه مرکزی و مرمت کلیسای آنجلی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

محمدیان‌منصور با بیان اینکه مرمت سه کاروانسرای جلدی، شریف‌الممالک و یداللهی آغاز شده است، یادآور شد: در حال حاضر هشت پروژه در محوطه هگمتانه در حال اجراست و مرمت کلیسای گریگوری نیز به زودی آغاز خواهد خواهد شد./ ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید