کد خبر:33728
پ

3 روز از ایجاد پویش «تصویب قانون شهدای جهادگر در مجلس» در سامانه مردمی فارس من می‌گذرد؛ با این حال مدیران این پویش توانسته‌اند بیش از ۷ هزار امضا به دست آورند و انتظار می‌رود مجلس هرچه سریع‌تر پی‌گیری را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش روزانه نیوز سه روز از ایجاد پویش «تصویب قانون شهدای جهادگر در مجلس» در سامانه مردمی فارس من می‌گذرد، با این حال مدیران این پویش توانسته اند بیش از ۷ هزار امضاء را به دست آورند و انتظار می‌رود تا روزهای آینده این آمار افزایش چشمگیری داشته باشد.

خبرگزاری‌ فارس براساس اصل توجه به خواسته‌های مردمی، پیگیری این پویش را در دستورکار قرار داده و قرار است از مسئولان مربوطه و ذی ربط آن را پیگیری کند، برهمین اساس خبرنگار اجتماعی فارس با مدیر این پویش به گفت وگو پرداخته است.

  در این باره داود درودیان، دبیر نخستین یادواره شهدای جهادگران کشور و مدیر پویش فارس من در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس اظهار کرد: جهادگرانی که در اردوهای جهادی در اثر حادثه و یا سانحه از دنیا رفته اند هنوز لفظ شهید به آن‌ها اطلاق نمی‌شود. بسیج سازندگی قانونی در مجلس شورای اسلامی دارد که می‌خواهیم به آن تبصره‌ای اضافه کنیم که جهادگران جان باختگان اردوهای جهادی را شهید به حساب آورند.

وی افزود: قریب به یکسال از طرح این مسأله در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و حدود ۴ ماه است که در کمیسیون امنیت ملی مسکوت است و خواستار برگزاری هرچه سریعتر این جلسه برای افزوده شدن تبصره شهدا را داریم.

 مدیر پویش فارس من، با اشاره به آمار جان باختگان جهادگر عرصه خدمت در کشور، اذعان کرد: از سال ۱۳۸۱ تاکنون ۵۰ جهادگر از ۱۹ استان کشور طی مأموریت های مختلف از دنیا رفته اند./فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید