کد خبر:35336
پ

استاندار همدان گفت: در راستای تقویت روحیه انقلابی جامعه باید به صورت منسجم و همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید و این موضوع را به شیوه‌های مختلف به نسل جوان جهان انتقال داد.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد در نخستین گردهمایی بین المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس استان همدان با تاکید بر ضرورت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس، اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام دادند که این فرهنگ ناب، رشادت و جانفشانی در دفاع از کیان اسلامی باید به نسل جوان انتقال داده شود.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تقویت روحیه انقلابی جامعه، تصریح کرد: ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس می‌تواند مرز بین کشورهای جهان را از بین برده و زمینه‌ انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را به تمامی جوامع فراهم کند.

استاندار همدان افزود: رهبر فرزانه انقلاب در بیانات اخیرشان به تحریف دستاوردهای دفاع مقدس توسط دشمنان انقلاب اشاره کردند که دراین ارتباط باید بدانیم جریان تحریف به دنبال کم‌اهمیت جلوه دادن دفاع مقدس، اهداف و ارزش‌های والای آن است. 

وی با تاکید بر اینکه واقعیت دفاع مقدس باید برای ملت‌ها و کشورهای دنیا روشن شود، گفت: دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های همدان، سفیران جمهوری اسلامی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به ملت‌های خود باشند.

به گفته وی، از آثار و برکات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انسجام و وحدت در بین امت اسلامی است.

استاندار همدان با گرامیداشت سالگرد پیروزی ظفرمندانه آزادسازی خرمشهر عزیز که ۱۵۴ شهید والامقام از استان همدان در این عملیات نیز حضور داشتند، اظهار داشت: همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس، یک اتفاق بسیار بزرگ که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گفته وی، ادبیات، ترجمه، خاطرات و موضوعات مرتبط به شهدا و واقعیت‌هایی که در دوران دفاع مقدس رخ داده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: در کشور عزیز اسلامی ما اسطوره‌ها و قهرمانان ملی کم نیستند، ما سرداران و اسطوره‌هایی همچون شهید سلیمانی، شهید همدانی و دیگر شهدایی که در سطح استان و ملی مطرح‌اند را داریم که لازم است در باره آن‌ها فیلم، سریال و مستند ساخته شود.

وی تصریح کرد: یکی از آثار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، نشان دادن واقعیت‌ها، رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی رزمندگان دفاع مقدس به مردم و کشورهای دنیا است. 

به گفته وی، کشورهای دنیا باید بدانند که ما در شرایطی از ارزش‌ها، کشور و تمامیت ارضی خودمان دفاع کردیم که نیروهای نظامی ما در ضعیفت‌ترین وضعیت ممکن بود. 

قاسمی فرزاد افزود: آنچه باعث انسجام و هماوردی در بین رزمندگان شد، نیروی ایمان، اتکال به خداوند متعال و اتکا به معنویت بود. 

وی تصریح کرد: امام راحل در دوران دفاع مقدس توانست با کلام خود معنویت را به مردم منتقل و زمینه انسجام رزمندگان را بیش از پیش فراهم کند.

استاندار همدان با بیان اینکه واقعیت و اقدامات رزمندگان دفاع مقدس باید برای تمام ملت‌ها و کشورهای دنیا روشن شود، گفت: دانشجویان از موثرترین قشر در انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس‌ هستند.

نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با عنوان «پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگار» امروز با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در همدان برگزار شد.

این همایش با حضور فرهیختگانی از ۲۰ کشور با محوریت همایش آثار مکتوب حوزه ادبیات پایداری و با معرفی و رونمایی کتاب‌های من رضا هستم، حاج جلال و ترجمه کتاب شهید الکرخ در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

معرفی و رونمایی از ترجمه سه کتاب «من رضا هستم» در وصف زندگینامه شهید «داریوش (رضا) ساکی»، کتاب «حاج جلال» در وصف زندگینامه پدر شهیدان حاجی بابایی و ترجمه کتاب شهید «الکرخ» در وصف شهید «احمد روستایی» محور اصلی این همایش است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید