کد خبر:35376
پ

به گزارش روزانه نیوز، علی رحیمی‌فر صبح امروز در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ضمن تشکر از اقدامات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اظهار کرد: در راستای ملاحظات و صیانت از محیط زیست و صرفه‌جویی در سرمایه‌های تجدیدناپذیر توجه به ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش مصرف انرژی، محدود بودن منابع طبیعی، حرکت در راستای طرح توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و نیل به سمت عدالت شهروندی  و حفظ و صیانت از منابع و سرمایه‌های تجدیدناپذیر باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی انبوه بر سبک مثل «بی آر تی» یا «ال ار تی» در شهر همدان حرکت کرد.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه برای کاهش و رفع آلودگی هوا، قطعا توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی حمایت مسئولان را می‌طلبد گریزی به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به همدان زد و تاکید کرد: شهرداری باید از این فرصت برای جذب اعتبارات و تسهیلات استفاده کند و پیشنهاد جذب تسهیلات قرض‌الحسنه برای نوسازی تاکسی‌ها را داشته باشد.

وی به افزایش روز افزون خودرو و متعاقب آن مشکلات ترافیک شهری اشاره کرد و یادآور شد: با شرایط موجود و افزایش خودروها شاهد آلودگی‌های زیست‌محیطی و ترافیک سطح شهر هستیم و بر این اساس نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌های سازگار با محیط زیست امری ضروری است.

//فارس//

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید