کد خبر:35459
پ

استاندار همدان با تاکید بر ضرورت توجه به وجود نیروی انسانی متخصص در حوزه میراث فرهنگی همدان، گفت: باید نیروهای متخصص در موزه منطقه‌ای غرب کشور به کار گرفته شوند.

به گزارش روزانه نیوز ،علیرضا قاسمی‌فرزاد در حاشیه بازدید از موزه منطقه‌ای غرب کشور و موزه هگمتانه به اهمیت آثار و میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: این مجموعه بخشی از تاریخ و تمدن ما است که جز افتخارات ما محسوب می‌شود و باید سال‌های پیش به آن توجه می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از پایه‌های اساسی هر ملت و کشوری، آثار گرانبهای علمی و فرهنگی آن است، اظهار کرد: ساخت و تکمیل موزه منطقه‌ای غرب کشور و مخزن امن اقدام ارزشمندی است که با اعتبارات ملی و استانی حمایت‌های تام و تمام را از آن داریم.

استاندار همدان با تاکید بر ضرورت توجه به وجود نیروی انسانی متخصص در حوزه میراث فرهنگی همدان تصریح کرد: در این زمینه پیگیری‌هایی خواهیم داشت تا نیروهای خبره، متخصص و تحصیلکرده به میزان مورد نیاز جذب شوند تا بتوان این افراد را در موزه به کار گرفت.

قاسمی‌فرزاد بر لزوم توجه به بحث‌های امنیتی موزه نیز تاکید ورزید و گفت: در این موزه، ضریب‌های امنیتی به کار گرفته شده و فیزیک پیرامون آن نیز باید به لحاظ امنیتی تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه جذب نیروی انسانی متخصص در این زمینه در دستور کار بوده و وزیر نیز در این زمینه قول‌هایی داده‌اند؛ گفت: در طول یکی دو سال آینده مجموعه بسیار فاخری از آثار و میراث گران‌بهای فرهنگی را در استان همدان خواهیم داشت که می‌تواند تاریخ و تمدن بشر و انسانیت را به خوبی معرفی کند.

استاندار همدان در خصوص ثبت جهانی هگمتانه نیز عنوان کرد: در سال جاری برای این موضوع اقداماتی صورت گرفت تا بتوان موانع پیش روی ثبت جهانی هگمتانه را بر طرف کرد که تاکنون نیز نتایج خوبی حاصل شده و توان امکانات و توان در این عرصه به کار گرفته می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید