کد خبر:34373
پ

به گزارش روزانه نیوز استاندار همدان گفت:جهاد کشاورزی یکی از دستگاه‌های مهم و پویا و اثر گذاری است، که دارای مسؤلیت های خطیری در تامین و امنیت غذایی مردم در این وزارتخانه رقم می‌خورد. 
علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با سرپرست و معاونین جهاد کشاورزی استان، اظهار داشت : تاکید رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید بر اصول علمی و دانش‌بنیان است، که باید از کلیه ظرفیت‌های استان برای تحقق شعار سال استفاده شود.
وی با تاکید بر ایجاد تشکل‌ها ی علمی و تخصصی متمرکز در استان، افزود: حمایت از تولید و تاکید بر آن به ویژه حوزه کشاورزی باید مبتنی بر دانش‌بنیان و برنامه علمی باشد تا بتواند اثر گذار باشد.
قاسمی فرزاد تصریح کرد:  مجموعه مرکز تحقیقات به دنبال فعالیت‌هایی است که بخشی از آن به تولید ارتباط پیدا می‌کند، اما این کافی نیست و نقطه تمرکز و ثقل آن باید در حوزه‌های مختلف کشاورزی و تولید باشد.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری، مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تقویت و حمایت از تولید در استان است گفت:  نقشه راه در سال جدید استفاده از کلیه‌ی ظرفیت‌های استان در راستای حمایت همه جانبه از تولید باید باشد . 
وی گفت:  توجه به زیرساخت‌ها یکی از اولویت‌های مهم در راستای حمایت از تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار همدان با بیان اینکه با توجه به کمبود آب باید در راستای تغییر الگوی کشت کلزا، زعفران وگشنیز که کم‌آب‌بر هستند را جایگزین و کشت آن‌ها در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت:  کشت‌گلخانه‌ای که بهره‌وری آب و خاک را افزایش دهد، در دستور کار جدی قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد:  افزایش کنترل بر تولید و ارتقا ی کیفیت محصول در کلیه بخش‌های تولید ضروری است. 
استاندار همدان با اشاره به اهمیت بازاریابی، گفت: محصول نهایی واحد‌های تولیدی استان باید از استاندارد‌های بین‌المللی برخوردار باشد.
وی افزود: جهاد کشاورزی می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق، در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، دانش بنیان و مانع زدایی ها و همچنین اقتصاد مقاومتی گام بردارد. 
قاسمی فرزاد اشاره کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حل و فصل مسائل اساسی و مهم در حوزه تولید به ویژه بخش کشاورزی در اولویت قرار گرفته است. 
وی افزود:  باید بتوانیم میزان بهره‌وری از خاک و آب را بالا برده، و در راستای استفاده بهینه از منابع طبیعی اقدام کارشناسی انجام دهیم.
قاسمی فرزاد گفت:  مراقبت و محافظت از منابع آب و خاک به عنوان بخشی از محیط زیست، وظیفه اصلی ما است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید