کد خبر:35053
پ

پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه برج خشک واحد ۲ نیروگاه همدان٫ برج خشک واحد شماره ۲ نیروگاه شهید مفتح، بهار ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد

معاون توسعه طرح های شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: برج خشک واحد شماره دو نیروگاه شهید مفتح، بهار سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.
به گزارش روزانه نیوز، حمیدرضا عظیمی در جریان بازدید از روند ساخت برج خشک واحد دو نیروگاه شهید مفتح اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر بیش از ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش بینی می شود بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به کمبود منابع آبی و شرایط اقلیمی منطقه تصریح کرد، برج خشک واحد شماره دو نیروگاه همدان، علاوه بر صرفه جویی ۸۵درصدی مصرف آب، کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست، حفظ منابع آبی استان و پایداری این واحد ۲۵۰ مگاواتی خواهد داشت.

عظیمی خاطرنشان کرد، همانگونه که صنعت برق کشور در تولید انرژی الکتریکی رسالت خاصی برعهده دارد، در کاهش مصرف آب هم وظیفه دارد و تا کنون اقدامات مؤثری در این زمینه صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تعمیرات واحد‌های نیروگاه شهید مفتح طبق برنامه زمانبندی شده به پایان رسیده است و این نیروگاه با ظرفیت کامل هزار مگاوات آماده تولید انرژی است افزود، نیروگاه شهید همدان در سال های گذشته رتبه نخست آمادگی تولید را کسب نموده و امید است با جدیت و تلاش کارکنان، این موفقیت در سال‌جاری تکرار شود.
معاون توسعه طرح های شرکت برق حرارتی در خاتمه اظهار امیدواری کرد با تأمین منابع مالی و تحقق برنامه ها، برج خشک واحد شماره دو این مجموعه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

شایان ذکر است نیروگاه حرارتی شهید مفتح دارای چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی جمعا به ظرفیت هزار مگاوات است که برج خشک واحد یک این نیروگاه در سال ۹۴ به بهره‌برداری رسیده و برج خشک واحد دو آن نیز در حال احداث است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید