کد خبر:31651
پ

مقام وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، این کشور 770 میلیون دوز واکسن کووید 19 به جهان ارائه کرده است

به گزارش روزانه نیوز به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ شیائولونگ، مقام وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که چین ۷۷۰ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ به جهان ارائه کرده است

به گفته این مقام ارشد وزارت امور خارجه، چین تا ۴ آگوست ( هفته گذشته) ۷۷۰ میلیون دوز واکسن به بیش از ۱۰۰ کشور و سازمان بین المللی ارائه کرده است.

وانگ شیائولونگ، مدیر کل امور اقتصادی و بین المللی وزارت امور خارجه، در یک دیدار ویدیویی با روزنامه نگاران بین المللی در ۶ آگوست گفت: واکسن‌ها اهدا، صادر یا به طور مشترک تولید شده و صدها میلیون نفر در سراسر جهان از آن بهره‌مند شده‌اند.

کمیسیون ملی بهداشت چین  نیز اعلام کرده، چین تصمیم دارد تا پایان سال جاری ۲ میلیارد دز واکسن کرونا به کشورهای جهان عرضه می‌کند. 

وانگ شیائولونگ در بیانیه‌ای که روز سه شنبه در وب سایت وزارت امور خارجه منتشر شد، گفت: میزان دزهای واکسن که چین در اختیار سایر کشورها قرار داده است برابر با ۴۵ درصد از دزهایی است که در داخل کشور تزریق کرده است.

در اولین نشست مجمع بین المللی همکاری در زمینه واکسن کووید ۱۹ در ۵ اوت، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در پیامی کتبی گفت که چین در تلاش است تا ۲ میلیارد دز واکسن در سراسر جهان در طول سال جاری ارائه دهد.

مدیر کل امور اقتصادی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت، این تعهد بدین معناست که چین مایل است واکسن‌های موثر و ایمن را برای نزدیک به ۱۰ درصد از جمعیت جهان در خارج از کشور در حالی که نیازهای واکسیناسیون داخلی خود را برآورده می‌کند، ارائه دهد. این تصمیم همچنین نشان دهنده تعهد قاطع چین برای تبدیل واکسن  کرونا به یک کالای عمومی و ارتقاء سلامت جهانی برای همه است.

برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه، واکسن‌های چینی اولین دسته واکسن‌هایی بودند که دریافت کردند و همچنین تنها واکسن‌هایی بود که برای مدت طولانی پس از آن در دسترس آنها بود.

وانگ شیائولونگ تأکید کرد که چین تامین واکسن برای کشورهای در حال توسعه آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین را در اولویت قرار خواهد داد. ضمن اینکه تا کنون بیش از ۹۰ درصد واکسن‌های ارائه شده توسط چین به این کشورها ارسال شده است.

چین به بیش از ۸۰ کشور و سازمان بین المللی واکسن اهدا کرده است که بیش از یک سوم آنها در آفریقا هستند. /فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید