کد خبر:44160
پ

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از پیش بینی و وجود کارت اضطراری سوخت در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت استان خبر داد.


به گزارش
روزانه نیوز از روابط عمومی این منطقه، امین روستایی گفت: کارت بنزین آزاد برای هموطنانی که به دلایلی از جمله قرارداشتن در صف انتظار دریافت کارت المثنی، نیاز به بنزین بیش از سهمیه های ماهانه بعد از اتمام سهمیه اول (1500 تومانی) و دوم (3000تومانی) موجود در کارت شخصی خود و… در همه جایگاه های عرضه سوخت استان وجود دارد.


وی افزود: همانگونه که از عنوان “اضطراری” برای این کارت استفاده می شود؛ کارت مذکور در جایگاه ها صرفا برای موارد اضطراری باید مورد استفاده قرار گیرد.


مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با بیان اینکه بر اساس تکلیف قانونی می بایست تا پایان امسال حجم استفاده از کارت‌های سوخت شخصی به ۹۰ درصد افزایش یابد، افزود: توزیع یکنواخت و یکپارچه سوخت در راستای اجرای سیاست‌های غیرقیمتی وزارت نفت درحال اجراست و از ثمرات آن می توان به مدیریت بهینه نظام توزیع و مبارزه با قاچاق سوخت اشاره کرد.


روستایی اذعان کرد: با اجرای طرح سامان‌دهی کارت‌های اضطراری جایگاه‌های سوخت، حجم استفاده از کارت‌های سوخت شخصی در استان روند افزایشی داشته است.


وی یادآور شد: روزانه حدود 2 میلیون لیتر بنزین در بخش حمل و نقل معادل 1.8 درصد مصرف سوخت کشور در استان مصرف می شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با اشاره به بالابودن شدت مصرف سوخت اضافه کرد: فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل، افزایش پرشتاب تولید خودروهای پرمصرف، وجود تکنولوژی‌های قدیمی در تولید خودرو و قاچاق سوخت از جمله دلایل مصرف روزافزون انواع سوخت است.


روستایی درباره میزان مصرف نفت‌گاز در استان همدان بیان کرد: به طور میانگین 1 میلیون و 500 هزار لیتر نفت‌گاز روزانه در بخش حمل و نقل مصرف می شود که در قیاس با مدت مشابه سال قبل حدود 15درصد افزایش را نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید